در دیدار اسدی موحد با مسئولان خبرگزاری بین المللی رسا مطرح شد؛

تولید آثار تصویری، مكتوبات و نشریات تخصصی در فضای رسانه ای ایران

تولید آثار تصویری، مكتوبات و نشریات تخصصی در فضای رسانه ای ایران

پرسی بلاگ: مؤسسه بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات و خبرگزاری رسا در زمینه تولید آثار تصویری، مكتوبات و نشریات تخصصی به زبان های مختلف در فضای رسانه ای ایران و جهان همكاری می كنند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد اسدی موحد، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امتداد هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر با مؤسسات فرهنگی فعال در عرصه بین الملل با حجت الاسلام عارف ابراهیمی، سردبیر سرویس بین الملل خبرگزاری رسا و هیأت همراه دیدار و گفت و گو کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی در این دیدار اظهار داشت: باتوجه به اتخاذ رویکرد بین المللی در خبرگزاری رسا، فعالیت در زمینه های فرهنگی، دینی و حوزوی با هدف همکاری و هم افزایی با مؤسسه بین المللی الهدی بعنوان ناشر پیشرو در عرصه صنعت نشر بین الملل در دستور کار این خبرگزاری قرار گرفته است.
در ادامه این ملاقات و گفتگو طرفین به تشریح ظرفیت ها و امکانات فرهنگی و رسانه ای خود در داخل و خارج از کشور پرداخته و مقرر شد، از ظرفیت های فرهنگی دو مؤسسه در امتداد اهداف فرهنگی مشترک همچون بسط و توسعه فرهنگ و معارف اسلامی، تعالیم دوده علیهم السلام و معرفی دست آوردهای علمی حوزه های علمیه و تحقیقات تخصصی دانشگاه ها و مراکز علمی ایران و جهان اسلام در زمینه های یاد شده، در بستر هم افزایی و همکاری استفاده حداکثری شود.
سپس، عاشوری، دبیر سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا آمادگی این خبرگزاری را جهت معرفی ظرفیت ها، امکانات و تازه های نشر مؤسسه الهدی در زمینه کتاب و نشریات تخصصی به زبان های مختلف در فضای رسانه ای ایران و جهان اعلام نمود. همین طور درباب تولید آثار تصویری در چارچوب کلیپ و تیزر جهت معرفی تصویر کتب و نشریات مؤسسه الهدی برای مخاطب داخلی و خارجی اعلام آمادگی شد. در آخر مقرر شد، بعد از بررسی های لازم مقدمات بهره برداری مشترک از دفاتر مؤسسه رسا در کشورهای عراق و هندوستان از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ برقرار شود.
در راستای شکل دهی به شبکه نویسندگان، ناشران، مترجمان و فعالان صنعت نشر در حوزه های علمیه و مؤسسات تحقیقاتی علوم اسلامی و فرهنگ دینی مقرر شد طرفین نسبت به معرفی فعالان و دست اندرکاران این حوزه که با آنها همکاری دارند به یکدیگر اقدام نموده و جهت برگزاری نشست های تخصصی، نمایشگاه های دائمی و فصلی و جلسات نقد و بررسی کتاب و منشورات فرهنگی با همکاری یکدیگر در قم و تهران اقدام نمایند.
گفتنی است؛ خبرگزاری بین المللی رسا، سال ۱۳۸۲، جمعی دانش پژوه و محقق حوزوی در حوزه علمیه قم با هدف ایجاد ارتباط رسانه ای بهتر میان جامعه و حوزه های علمیه، پایگاهی خبری تأسیس کردند. «خبرگزاری رسا» توانسته است در عرصه اطلاع رسانی از حوزه های علمیه، علما و اندیشمندان جهان تشیع، نقشی پیشرو داشته باشد.


منبع:

1399/03/26
15:28:54
5.0 / 5
2598
تگهای خبر: آثار , اطلاع رسانی , بین المللی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ