وزش باد شدید و خیزش گرد و خاك در بعضی استانها

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاك در بعضی استانها

پرسی بلاگ: مدیر كل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاك در غرب و جنوب غرب كشور طی دو روز آینده آگاهی داد.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ خرداد) در بعضی مناطق شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران و کرمان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

به گفته وی این شرایط با احتمال کمتر در ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی هم دور از انتظار نیست همینطور طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور بخصوص در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می دهد.

مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۲۳ خرداد) در مناطق شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیشبینی می شود، خاطرنشان کرد: طی بعد ازظهر و اوایل شب این روز با افزایش سرعت باد در غرب و جنوب غرب کشور احتمال رخداد گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی این مدت خلیج فارس هم مواج پیشبینی می شود، اظهار داشت: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در نیمه شرقی همراه با افزایش نسبی دما پیشبینی می شود.

وی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۲۲ خرداد) کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۳ خرداد) هم کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد همراه با افزایش ابر و حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.





منبع:

1399/03/21
11:51:47
5.0 / 5
3273
تگهای خبر: هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ