دستگیری ۵۵۷ مجرم در اجرای طرح اقتدار پلیس

دستگیری ۵۵۷ مجرم در اجرای طرح اقتدار پلیس

به گزارش پرسی بلاگ رئیس پلیس پایتخت بعد از دستگیری ۵۵۷ مجرم در اجرای اولین مرحله از طرح ˮاقتدارˮ پلیس امنیت اطلاع داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای مرحله نخست از طرح اقتدار که بامداد امروز در محل ستاد فاتب برگزار شد، اظهار داشت: مرحله نخست از اجرای طرح اقتدار پلیس امنیت برای برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، فروشندگان سلاح و... بود؛ افرادی که در پارک ها، قهوه خانه ها، باشگاه های بدنسازی و... اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کرده بودند.
رحیمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بعد از انجام کار اطلاعاتی از آغاز این هفته به صورت عملیاتی شروع شد اضافه کرد: در همین راستا هم ۲۵۷ پرونده تشکیل شد که ۱۲۱ مورد آن مربوط به شرارت، درگیری، عربده کشی، باج گیری، زورگیری، ضرب و جرح و نظایر آن بود. ۱۸ پرونده مربوط به حمل سلاح و مهمات و خرید و فروش آن بود. ۳۹ پرونده مربوط به مشروبات الکلی و مواد مخدر بوده و ۷۹ پرونده هم مربوط به مزاحمین نوامیس و اوباش نوپا است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در ۳۵۰ نقطه از تهران همچون قهوه خانه ها، پارک ها، باشگاه های بدنسازی و... به مرحله اجرا درآمد اظهار داشت: بر این اساس متهمان در محلات فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک سفید، نازی آباد، یاخچی آباد، اتابک، خزانه، سعادت آباد و... دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۲۲۴۱ واحد صنفی هم مورد بازدید قرار گرفت تصریح کرد: از این تعداد حدود ۱۰۰ مورد مرتکب تخلفاتی شده بودند که برخورد لازم با آنان صورت گرفت و عموما پلمب شدند.
رحیمی با اشاره به اینکه در مجموع اجرای این طرح ۵۵۷ نفر دستگیر شدند تصریح کرد: از این تعداد حدود ۱۰۹ نفر از اراذل و اوباش سطح دار بوده اند که مبادرت به شرارت و تخریب اموال عمومی و درگیری کرده بودند. ۷۹ نفر جزو اوباشگران نوپا بوده، ۳۱.۴۷ نفر مزاحم نوامیس، ۲۴ نفر توزیع کننده مواد مخدر و ۱۸ نفر هم در کار خرید و فروش سلاح بوده و مابقی مرتکب دیگر جرایم شده بودند که از این تعداد ۱۳۷ نفر سابقه دار بودند.
به قول رحیمی حدود ۳۰ درصد از افراد دستگیر شده هم در بستر فضای مجازی مبادرت به انجام اقدامات مجرمانه کرده یا در این فضا کری خوانی و ایجاد وحشت کرده و یا آنرا بستری برای اقدام مجرمانه خود قرار داده بودند.
رحیمی افزود: در اجرای این مرحله از طرح اقتدار ۴۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۴۳ قبضه سلاح سرد، ۹۳ دستگاه انواع بیسیم، ۱۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و... کشف و ضبط شد.



1399/03/20
21:08:01
5.0 / 5
3122
تگهای خبر: پلیس , خرید , فروش , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ