بیش از 7 میلیون بیمار كرونایی در جهان

بیش از 7 میلیون بیمار كرونایی در جهان

پرسی بلاگ: تازه ترین آمارها حاكی از آنست كه شمار قربانیان كروناویروس جدید، عامل بیماری كووید-19 در دنیا به 406 هزار و 195 نفر رسیده و تابحال ابتلای هفت میلیون و 91 هزار و 667 نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، همین طور تابحال سه میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می گیرد.
در حالی که تا مدتی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل گشته بود اما این عفونت حالا در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است. هم اکنون آمریکای جنوبی خصوصاً برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل گشته و سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.
از سوی دیگر آمریکا همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود مختص کرده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۱۲ هزار نفر و تعداد مبتلایان نیز از دو میلیون نفر عبور کرده است.
برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس بعد از آمریکا، بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود مختص کرده است.
ایران نیز که مدتی پیش از فهرست ۱۰ کشور اول از نظر "بالاترین تعداد مبتلایان" خارج شده بود از روز گذشته (یکشنبه) باردیگر به این لیست پیوسته است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش های رسمی بالاترین آمارها را داشته اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده دو میلیون و ۷ هزار و ۴۴۹ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۴۶۹ قربانی
۲. برزیل ۶۹۱ هزار و ۹۶۲ مبتلا، ۳۷ هزار و ۳۱۲ قربانی
۳. روسیه ۴۶۷ هزار و ۶۷۳ مبتلا، ۵۸۵۹ قربانی
۴. اسپانیا ۲۸۸ هزار و ۶۳۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی
۵. انگلیس ۲۸۶ هزار و ۱۹۴ مبتلا، ۴۰ هزار و ۵۴۲ قربانی
۶. هند ۲۵۷ هزار و ۴۸۶ مبتلا، ۷۲۰۷ قربانی
۷. ایتالیا ۲۳۴ هزار و ۹۹۸ مبتلا، ۳۳ هزار و ۸۹۹ قربانی
۸. پرو ۱۹۶ هزار و ۵۱۵ مبتلا، ۵۴۶۵ قربانی
۹. آلمان ۱۸۵ هزار و ۸۶۹ مبتلا، ۸۷۷۶ قربانی
۱۰. ایران ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ مبتلا، ۸۲۸۱ قربانی
در این لیست همین طور کشورهای ترکیه، فرانسه، شیلی، مکزیک، پاکستان و عربستان سعودی بالای ۱۰۰ هزار نفر مبتلا دارند.




منبع:

1399/03/19
10:59:03
5.0 / 5
2789
تگهای خبر: اطلاع رسانی , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ