مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبر داد

نصب 10 دستگاه خود دریافت پسماند خشك در پایتخت بزودی

نصب 10 دستگاه خود دریافت پسماند خشك در پایتخت بزودی

به گزارش پرسی بلاگ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نصب ۱۰ دستگاه مكانیزه خوددریافت پسماند خشك در آینده ای نزدیك در مناطق مختلف شهر اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا صدرالدین علیپور با بیان این خبر اظهار داشت: با نصب دستگاه های RVM بزودی شهروندان تهرانی با عرضه بطری های استفاده شده و قابل بازیافت می توانند مبالغ مربوط به آن محصول را به صورت مکانیزه دریافت نمایند. شهروندان از این طریق به آسانی می توانند نقشی در امر تفکیک زباله از مبداء و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

وی درباره خصوصیت های دستگاه خوددریافت پسماند خشک عنوان کرد: RVM، دستگاهی است که برای دریافت اقلام قابل بازیافت مانند بطری های خالی شیشه ای، پت، قوطی های فلزی و... طراحی شده و با عرضه رسید کاغذی به کاربر روشی مفید و مناسب برای ترویج فرهنگ تفکیک در مبدا و بازیافت آسان و مکانیزه است.

علیپور با اشاره به دو خصوصیت ذخیره سازی و کاهش حجم بطری ها توسط دستگاه RVM اظهار داشت: البته مسائلی همچون تراکم جمعیت، دسترسی ساده برای تخلیه و ایجاد امنیت مکانی باید پیش از نصب دستگاه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیر امل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه این دستگاه ها حین استفاده به صورت آنلاین تحت نظارت سازمان قرار دارند، اظهارکرد: این دستگاه می تواند در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید و... نصب شود. از فواید استفاده از این دستگاه ها می توان به کاهش حجم زباله و هزینه های جمع آوری، تقویت فرهنگ شهروندی در حوزه تفکیک پسماند از مبدا و بازیافت و کاهش نیروی انسانی برای جمع آوری زباله های شهری اشاره نمود.




1399/03/15
14:37:49
5.0 / 5
2611
تگهای خبر: اطلاع رسانی , انسانی , خرید , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ