معاون عمرانی وزیر كشور مطرح كرد:

نقش تأثیرگذار شهرداری ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه اجتماعی

نقش تأثیرگذار شهرداری ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه اجتماعی

به گزارش پرسی بلاگ گلستان معاون عمرانی وزیر كشور اظهار نمود: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر نقش تأثیرگذاری در افزایش وفاق، همدلی و سرمایه اجتماعی دارند.



مهدی جمالی نژاد که ظهر امروز در جمع شهرداران استان گلستان در مینودشت صحبت می کرد، اظهار داشت: سال قبل سالی سختی بود که با سیل آغاز و با کرونا به اتمام رسید. با توجه به این همه بحران و بعلاوه تحریم ها و مشکلات اقتصادی، مردم ما خیلی صبور بودند و باید سخاوتمندی آنها را قدر دانست.

وی بیان کرد: مشکلات و بحران ها با وجود سختی هایی که به همراه داشت، شیرینی هایی هم داشت که آن دوستی بین مردم بود. در ماجرای سیل دیدیم که استان های حادثه دیده از زلزله به استان های درگیر با سیل کمک می کردند. در همین استان گلستان از سرپل ذهاب به سیل زدگان کمک هایی ارسال شد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به نقش شهرداران و دهیاران در شرایط سخت، اظهار داشت: مدیران باید در شرایط سخت خودرا نشان دهند. شهرداری یا شورای شهر نباید بوی فساد یا نبود شفافیت بدهد. ساده زیستی شهرداران، شفاف بودنشان و دل به مردم بستن آنها می تواند اعتمادسازی کند.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه مردم تشنه خدمت هستند، افزود: اعتمادسازی بسیار مهمست و اگر در این زمینه شهرداری ها و شوراها خوب عمل کنند موجب افزایش سرمایه اجتماعی، رفاه، هم دلی و رفاقت می شود و سبب بالا رفتن امنیت اجتماعی و امنیت ملی می شود.

وی بابیان اینکه در مجلس قبل در حوزه شهری قانون های خوبی مصوب شد، اشاره کرد: سه چهار قانون شهری در مجلس دهم تصویب گردید که بی نظیر بود. یکی از آنها تصویب درآمدهای پایدار پس از ۳۷ سال بود.

معاون عمرانی وزیر کشور به اجرای پروژه هایی با عنوان ۱۴۰۰ نیز اشاره نمود و اضافه کرد: به پروژه های کم هزینه و زودبازده شهرداری ها که زمان اتمام آنها تا اختتام زمان شورای شهر باشد، کمک خواهد شد. شهرداری ها باید طرح های در حال اجرای خود در این خصوص را جهت بررسی به معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال نمایند تا در صورت تصویب، تامین اعتبار شود.

وی در ادامه به آغاز ساخت پارک امام رضا(ع) مینودشت اشاره نمود و اظهار داشت: اگر روی این پارک خوب کار شود، بیش از هزینه های خود می تواند درآمد داشته باشد.

جمالی نژاد ضمن برشمردن خاصیت های استان گلستان، اشاره کرد: استان گلستان فرصت های زیادی مانند دارا بودن موقعیت مرزی، برابری نسبت شهری و روستایی، تنوع جغرافیایی و تنوع قومی دارد که استفاده درست از آنها موجب درآمدزایی استان و شهرداری ها می شود.

فرماندار مینودشت نیز در این نشست اظهار داشت: پس از سیلی که سال قبل در این شهرستان اتفاق افتاد، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و تقریباً بالای ۹۰ درصد بازسازی خانه های روستایی که گرفتار لطمه شده بودند، انجام شده و این پروژه مراحل پایانی خودرا سپری می کند و نهایتاً در تابستان به صاحبانشان تحویل داده می شود.

سیدرضا طباطبایی با اشاره به کلنگ زنی پارک امام رضا(ع) مینودشت، اشاره کرد: اقدامات خوبی در توسعه فضای سبز از طرف شهرداری ها و دهیاری های شهرستان مینودشت صورت گرفته، اما این کافی نیست و باید این گونه اقدامات افزایش یابد.

وی اشاره کرد: جاده های مواصلاتی شهرستان مینودشت دائما گرفتار رانش می شوند و باید این راه ها مورد مرمت اساسی قرار بگیرند.

طباطبائی از آغاز تعریض پل خاکی منطقه خوردیماق مینودشت خبرداد و اظهار داشت: پروژه تعریض پل خاکی شهدای گم نام مینودشت با کمک ۳ میلیارد تومانی استانداری از محل اعتبارات سیل شروع شده و تا آخر سال به پایان می رسد.





منبع:

1399/03/09
10:01:34
5.0 / 5
2947
تگهای خبر: اجتماعی , شهرداری , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ