در جشنواره فرشته مهر و با هدف تقدیر از كادر درمان، انجام می شود

رونمایی از تندیس فرشته مهر و پیشنهاد تغییر نام یك خیابان به مدافعان سلامت

رونمایی از تندیس فرشته مهر و پیشنهاد تغییر نام یك خیابان به مدافعان سلامت

به گزارش پرسی بلاگ رئیس مركز پزشكی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش از برگزاری جشنواره ˮفرشته مهرˮ با هدف  ارج نهادن به خادمان سنگر مقابله با بیماری كرونا اطلاع داد و اظهار داشت: این جشنواره توسط بیمارستان شهدای تجریش و با همكاری ستاد مبارزه با كرونای استان تهران برگزار می گردد.


دکتر رضا جلیلی خشنود در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره " فرشته مهر"، اظهار نمود: این جشنواره روز پنجشنبه 8 خرداد ماه با حضور مسؤلان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سایر مسؤلان در بیمارستان شهدای تجریش برگزار می گردد.
وی با اشاره به درگیری بیمارستان ها و کادر درمان کشور با بیماری کووید 19 از آغاز اسفند 98، عنوان کرد: در این میان خیلی از نیروهای کادر درمان شامل پزشک، پرستار، نیروهای پشتیبانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اداری، نقلیه، خدمات و غیره در معرض بیماری کرونا قرار گرفته و تعداد بسیار زیادی از آنان در سرتاسر کشور به این ویروس آلوده شدند.
وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیشتر از 3000 نفر از کادر درمان آلوده و متاسفانه حدود 110 نفر از نیروهای کادر درمان در این راه جان خویش را از دست دادند، اظهار داشت: با هدف گرامیداشت یاد این عزیزان، تندیس "فرشته مهر" بعنوان نمادی از خدمات رسانی صادقانه نیروهای کادر درمان در بیمارستان شهدای تجریش همزمان با برگزاری جشنواره و با حضور مسؤلان رونمایی می شود.
خشنود با اشاره به ارائه درخواست نام گذاری روز 8 خرداد در گاهنامه بعنوان روز"مدافعان سلامت" بعنوان برنامه دیگر پیشبینی شده در این جشنواره، خاطرنشان کرد: همینطور روز 8 خرداد با حضور مسئولان وزارت ارتباطات از تمبر "فرشته مهر" رونمایی خواهد شد.
او همینطور از ارائه درخواست تغییر نام خیابان حمید در محدوده بیمارستان شهدایتجریش به "مدافعان سلامت" یا "فرشته مهر"، آغاز ساخت تندیس سیمرغ سازمان نظام پزشکی برای نصب در میدان قدس (ابتدای خیابان شریعتی) بعنوان نماد مدافعان سلامت، تقدیر و تشکر از خدمات کارکنان بهشت زهرا در زمینه کفن و دفن بیماران مبتلا به کرونا، تقدیر از بیمارستان ها و دانشگاه های درگیر بیماری کرونا و همینطور تقدیر نمادین از کادر درمان سایر کشورهای درگیر با پاندمی کرونا، بعنوان سایر برنامه های جشنواره "فرشته مهر" اشاره نمود.
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به هدف از نامگذاری این جشنواره با عنوان "فرشته مهر"، اذعان داشت: جشنواره فرشته مهر با هدف تقدیر و تشکر از اقشاری که هریک به شکلی به جامعه خدمات رسانی و مهرورزی کرده ولی کمتر دیده می شوند، برگزار می گردد. در همین راستا نخستین جشنواره سال جاری و با هدف تقدیر از کادر درمان و در سال های آینده با هدف تقدیر از سایر گروه ها همچون پاکبانان، محیط بانان و غیره برگزار می شود.
خشنود با اشاره به اینکه افتتاحیه نخستین جشنواره "فرشته مهر" پنجشنبه 8 مهر برگزار می شود، اظهار داشت: علاقمندان تا اول شهریور ماه (روز پزشک) فرصت دارند تا آثار خود در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی را ارسال نمایند تا پس از داوری و همزمان با اختتامیه جشنواره آثار برتر معرفی و تقدیر شوند.



1399/03/06
14:22:26
5.0 / 5
2601
تگهای خبر: آثار , آموزش , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ