معاون كتابخانه ملی ایران مطرح كرد:

پیشنهاد به شهرداری برای تجهیز مكانهایی جهت مطالعه در تهران

پیشنهاد به شهرداری برای تجهیز مكانهایی جهت مطالعه در تهران

به گزارش پرسی بلاگ معاون كتابخانه ملی ایران با اشاره به اینكه كاركرد كتابخانه ملی سالن مطالعات نیست در چارچوب پیشنهادی به شهرداری اظهار داشت: مكانهایی برای مطالعه كتاب در چهار نقطه تهران به همت شهرداری تجهیز شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، فریبرز خسروی در تشریح فعالیتهای بخش اطلاع رسانی کتابخانه ملی اظهار نمود: ما در کتابخانه ملی با تعداد زیاد رجوع کننده روبرو می باشیم ولی تلاش کرده ایم با برنامه ریزی بهینه بتوانیم خدمت بهتری را به مراجعان عرضه دهیم، اما گاهی کثرت مراجعان به حدی است که گرفتار مشکل می شود.
وی افزود: حقیقت این است که نگاه سالن مطالعه به کتابخانه ملی نگاه درستی نیست و معمولاً کتابخانه های ملی کتابخانه های پژوهشی هستند.
خسروی اظهار داشت: کتابخانه های ملی معمولاً بعنوان مرجعی محسوب می شوند که اگر فردی در هیچ جای کشور نتواند اثری را پیدا کند بیاید در کتابخانه ملی آن اثر را پیدا کند نه اینکه تبدیل به سالن مطالعه شود برای کنکور و یا آزمون های دیگر مانند وکالت، تافل، پزشکی در کتابخانه ملی مطالعه کنند.
معاون کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: البته همه مراجعان محترم هستند ولی کارکرد کتابخانه ملی سالن مطالعات نیست و به شکلی توفیق الزامی برای ما است که در خدمت این عزیزانیم. البته علت اصلی این اقبال هم مشکلات و کسر و کمبودهایی است که در کتابخانه های دانشگاهی و عمومی وجود دارد.
خسروی درباره اینکه برای برون رفت از این موضوع، کتابخانه ملی چه طرح هایی دارد؟ اضافه کرد: مذاکرات زیادی در حوزه های مختلف شده است، ولی ما وظایف کتابخانه های دانشگاهی و عمومی را به عهده نداریم منتهی عرضه خدمات می دهیم ولی این شیوه برای رجوع کننده هم خسته کننده می شود بطوری که بامداد ها یک مسابقه دوومیدانی بین مراجعین وجود دارد تا هرچه سریعتر درجای خودشان قرار گیرند و برخی روزها به علت شلوغی، جا برای نشستن مراجعین نیست.
وی افزود: مذاکراتی شد که حتی در همین اطراف عباس آباد و باغ کتاب یک فضایی ایجاد شود که صرفا سالن مطالعه باشد و خدمت دیگری عرضه نشود، ولی هنوز به جایی نرسیده است.
خسروی عنوان کرد: بنده اعتقاد دارم در تهران اگر شهرداری در چهار نقطه سوله مجهز و تمیز با تعدادی کتاب های مرجع آماده کند، خیلی از مراجعین مجبور نخواهند بود که از شرقی ترین و غربی ترین و یا جنوبی ترین نقاط تهران رنج ترافیک را برای رسیدن به کتابخانه ملی تحمل کنند.

1399/03/03
22:04:12
5.0 / 5
2594
تگهای خبر: اطلاع رسانی , ترافیك , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ