نوسازی ۴۴ درصد از بافت های فرسوده تهران

نوسازی ۴۴ درصد از بافت های فرسوده تهران

پرسی بلاگ: رئیس كمیته شهرسازی شورای شهر تهران از نوسازی 44 درصد بافت های فرسوده در تهران آگاهی داد و اظهار داشت: البته آنچه رخ داده نوسازی خانه ها بوده است برای اینكه بافت فقط محدود به ساختمان نیست.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، زهرا نژادبهرام با تصریح بر اینکه موضوع نوسازی بافت های فرسوده در تهران بر خلاف ادعاها، جدی گرفته شده است، در عین حال اظهار داشت: در این راه چالش های جدی وجود دارد و با وجود توجهات و تاکیدات فراوان نسبت به این موضوع، اما در عمل شاهد می باشیم سرعت لازم برای نوسازی بافت ها وجود ندارد.
وی از نوسازی ۴۴ درصد بافت های فرسوده در تهران آگاهی داد و اظهار نمود: البته آنچه رخ داده نوسازی خانه ها بوده است برای اینکه بافت فقط محدود به ساختمان نیست و مجموعه ای از معابر و خدمات یک محله است که بافت آن محل را تشکیل می دهد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران درباره اقدامات صورت گرفته جهت نوسازی بافت های فرسوده بیان کرد: بسته های تشویقی شامل وام های نوسازی و ارائه جواز ساختمانی بدون هزینه، رایگان بودن انشعابات آب و برق و یک طبقه تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده به افراد متقاضی ارائه می شود و در ۱۲ سال قبل این بسته های تشویقی بیشتر شده است.

نوسازی بافت های فرسوده شتاب لازم را ندارد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به ستاد بازآفرینی شهری اشاره نمود و اضافه کرد: این ستاد در سطح ملی تشکیل شده و دارای چند کارگروه است اما با این وجود هنوز نوسازی بافت های فرسوده شتاب لازم را ندارد.

وی درباره دلیلهای کند بودن روند نوسازی بافت های فرسوده عنوان کرد: قسمتی از دلیلهای درون زا و مربوط به خود بافت های فرسوده است برای اینکه اغلب منازلی که همچنان فرسوده می باشند مشکل نداشتن سند دارند و یا به صورت قولنامه ای خانه را در اختیار دارند در صورتیکه تسهیلات برمبنای سند رسمی ارائه می شود.

نژادبهرام افزود: همین طور برخی املاک رها شده اند یعنی مالکین آنها نامشخص هستند و یا مشکل ورثه دارد. بعضی از صاحبین املاک فرسوده سالمندان هستند و علاقه ای به تغییر در شرایط ملک خود ندارند.

وی به مشکلات و موانع برون زا در نوسازی بافت های فرسوده اشاره نمود و اضافه کرد: رویکردهایی که نسبت به نوسازی بافت های فرسوده داشتیم، تغییر داده ایم و در واکاوی و بررسی دلیلهای کند بودن نوسازی بافت ها، به این نتیجه رسیدیم به عامل مهمی همچون ارزش سکونت توجه نشده است یعنی بسیاری از افراد علاقه ای ندارند در همان محل خود زندگی کنند و به همین جهت تمایلی نیز به نوسازی ندارند.




منبع:

1399/03/02
11:11:47
5.0 / 5
2585
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ