نقش موثر غربالگری كرونا در كاهش ورودی بیمارستان ها

نقش موثر غربالگری كرونا در كاهش ورودی بیمارستان ها

به گزارش پرسی بلاگ معاون بهداشت وزارت بهداشت بر نقش موثر غربالگری ویروس كرونا در كاهش چشم گیر ورودی این بیماران به بیمارستان ها تاكید نمود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در جلسه شورای مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: نظام شبکه با تمام توان به بسیج ملی مقابله با کرونا وارد شد و با حداقل هزینه و با توانمندی بهورزان، مراقبین سلامت، کارشناسان، پزشکان و سایر نیروهای داوطلب، این بسیج ملی را با غربالگری نزدیک به 80 میلیون نفر از هموطنان عزیز به پیش برد.
رئیسی اضافه کرد: نتیجه مستقیم این غربالگری کاهش چشم گیر ورودی به بیمارستان ها و به دنبال آن کاهش قابل ملاحظه تلفات ناشی از مبتلا شدن به این ویروس بوده است.
وی ضمن اشاره به فعالیتهای سایر بخش های حوزه بهداشت در سه ماه اخیر پس از همه گیری ویروس کرونا، اظهار نمود: تدوین ده ها پروتکل بهداشتی برای همه مشاغل و صنوف در جهت طرح فاصله گذاری اجتماعی، حضور گسترده کارشناسان سلامت روان و تغذیه در مراکز جامع سلامت و سامانه تلفنی ۴۰۳۰ به منظور مشاوره و راهنمایی رجوع کنندگان و تماس گیرندگان، تولید پرشمار محتواهای آموزشی در جهت جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس و اقدامات قابل ملاحظه در بخش سلامت کودکان و مادران نمونه هایی از اقدامات حوزه بهداشت در راه مبارزه با کرونا بوده است.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، رئیسی در انتها اظهار داشت: با همکاری هموطنان و رعایت پروتکل های بهداشتی و همینطور به تاخیر انداختن سفرها بویژه در تعطیلات پیش رو، به سمت غلبه بر این ویروس حرکت خواهیم کرد.



1399/02/29
11:36:30
5.0 / 5
2508
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بیمارستان , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ