در گزارش پرسی بلاگ مطرح شد:

مشاركت ۲۱ كتابفروشی گیلان در طرح بهارانه كتاب ۹۹

مشاركت ۲۱ كتابفروشی گیلان در طرح بهارانه كتاب ۹۹

به گزارش پرسی بلاگ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح بهارانه كتاب ۹۹، اظهار داشت: ۲۱ كتاب فروشی در سطح استان گیلان در این طرح مشاركت می كنند.



فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها»، اظهار نمود: این طرح در استان گیلان همزمان با سراسر کشور از روز گذشته (۲۰ اردیبهشت ماه) با مشارکت ۲۱ کتابفروشی شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی ۱۱ روز فرصت دارند تا از تخفیفات این طرح برای خرید کتاب استفاده کنند، اضافه کرد: انتشارات جنگل جاودانه رشت، انتشارات طاعتی، انتشارات وارسته، پاتوق کتاب رشت، خانه کتاب، خاوری، روزگار، روشنا، روشنان، شهر کتاب رشت، شهر کتاب لاهیجان، شهر کتاب لنگرود، قصر دانش نوین، ماه نو، مرکز فرهنگی آسمان، مژده، معلم، میرزایی، کتاب فرازمند، کتابسرای دیبا و کودک و نوجوان باز باران ۲۱ کتابفروشی فعال در این طرح هستند.
مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه علاقه مندان به کتاب می توانند با رفتن به این آدرس http: //tarh.ketab.ir اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب کنند، اظهار داشت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با عرضه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می گیرد و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه» می شود.
وی با اشاره به اینکه این تخفیف شامل کتاب های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: با عنایت به شیوع کرونا و تعطیلی بیشتر از دو ماهه مراکز فرهنگی بخصوص کتابفروشی ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب های مورد نیاز خود است.
فاضلی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه به پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف بخصوص در حوزه فرهنگی جوامع کمک می نماید، اضافه کرد: نیاز سنجی جامعه برای مطالعه بسیار مهم می باشد چونکه تا زمانی که این نیاز وجود نداشته باشد مطالعه و کوشش برای ترویج آن بخصوص در بین نوجوانان و جوانان معنا نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پارسال شاهد انتشار ۸۴۱ عنوان کتاب در استان گیلان بوده ایم، اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با سال قبل تر با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده و نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل استان گیلان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه با عنایت به سابقه فرهنگی و سطح بالای سواد مردم این استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به برگزاری نمایشگاه های مختلف کتاب در استان در طول سال اشاره و خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۱۳۷ کتابفروشی مجوز فعالیت دارند.

1399/02/22
17:23:50
5.0 / 5
2714
تگهای خبر: خرید , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ