نتایج تازه ترین پژوهش وزارت ارشاد نشان داد

نیمی از مردم ایران نگران مبتلاشدن به كرونا

نیمی از مردم ایران نگران مبتلاشدن به كرونا

پرسی بلاگ: نتایج آخرین نظرسنجی ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نشان میدهد بیش از نیمی از مردم ایران گرفتار ترس و نگرانی بیماری كرونا هستند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، طبق نظرسنجی ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «بررسی دیدگاه شهروندان درباب كرونا» كه در سطح كشور و به صورت تلفنی در هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ انجام شده است، ۶۱.۳ درصد پاسخگویان از ابتلای خود یا یكی از اعضای خانواده شان به ویروس كرونا بسیار نگرانند. این در حالیست كه ۱۹.۷ درصد افراد چندان نگران ابتلای خود یا خانواده شان به این ویروس نیستند. ۱۸.۱ درصد پاسخگویان نیز تا حدی از ابتلای خود یا نزدیكان شان به ویروس كرونا احساس نگرانی دارند.
در ادامه از پاسخگویان درباره پیش آمدِ برخی مسائل و مشكلاتِ ناشی از كرونا در جامعه و تجربه آنان سوال پرسیده شده است. ترس و نگرانی از بیماری (با فراوانی ۵۶.۹ درصد) و كاهش درآمد (با فراوانی ۵۴.۳ درصد)، اصلی ترین نگرانی و مشكلات پاسخگویان در شرایط كنونی است.
به استناد این نظرسنجی مشكل شهروندان در پرداخت قسط (با فراوانی ۴۳.۴ درصد)، وسواسی شدن (با فراوانی ۳۸.۴ درصد)، از دست دادن شغل (با فراوانی ۲۷ درصد)، افسردگی (با فراوانی ۲۲.۶ درصد)، تأخیر در پرداخت اجاره خانه (با فراوانی ۲۲.۲ درصد) و دعوا و اختلاف بین اعضای خانواده (با فراوانی ۱۶ درصد) از دیگر مشكلات و نگرانی های پاسخگویان در این روزها می باشند.
این نظرسنجی همین طور نشان میدهد زنان نسبت به مردان، بیشتر گرفتار نگرانی ناشی از ابتلاء به ویروس كرونا هستند.
پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی نیز در قیاس با افراد بدون تحصیلات دانشگاهی بیشتر ترس ابتلاء به این ویروس را دارند. همین طور همه گروه های سنی گرفتار ترس و استرس ابتلاء به ویروس كرونا شده اند.
نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباب كرونا نشان میدهد مردان در مقایسه با زنان بیشتر گرفتار كاهش درآمد شده اند. پاسخگویان بدون تحصیلات دانشگاهی نیز نسبت به افرادی كه تحصیلات دانشگاهی دارند بیشتر با مشكل كاهش درآمد مواجه گشته اند.
یافته های این نظرسنجی همین طور نشان میدهد مردان نسبت به زنان بیشتر در پرداخت قسط به مشكل برخورده اند. گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال نیز بیشتر از سایر گروه ها در بازپرداخت اقساط گرفتار مشكل شده است. پاسخگویان بدون تحصیلات دانشگاهی نیز نسبت به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر اظهار كرده اند كه در پرداخت باقی مانده اقساط خود گرفتار مشكل شده اند.
بر اساس این نظرسنجی، ۲۸.۸ درصد از پاسخگویان بر این باور هستند كه بین ۶ ماه تا یكسال همچنان درگیر كرونا به شكل فعلی خواهیم بود. از طرف دیگر ۴۶.۱ درصد، مدت زمانی كمتر از ۳ ماه را بعنوان میزان استمرار بحران كرونا پیش بینی كرده اند.


منبع:

1399/02/01
13:57:58
5.0 / 5
3038
تگهای خبر: بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ