استاندار تهران خبر داد:

غربالگری سلامت بیش از ۹۶ درصد مردم استان تهران

غربالگری سلامت بیش از ۹۶ درصد مردم استان تهران

پرسی بلاگ: استاندار تهران با اشاره به انجام غربالگری سلامت در زمینه كرونا، از غربالگری سلامت بیش از 96 درصد مردم شهرستان های استان تهران و 70 درصدی شهر تهران آگاهی داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به وضعیت غربالگری در استان تهران گفت: غربالگری سلامت در شهرستان های استان تهران به بالای ۹۶ درصد و در تهران به حدود ۷۰ درصد رسیده است كه این امر با همكاری فرمانداران در شهرستان های استان تهران محقق شده است.

وی افزود: در این غربالگری بیمارانی كه دارای ریسك بالا یا دارای علایم كرونا بودند، شناسایی و به پزشك عرضه شدند و در غربالگری مرحله دوم پس از تست مثبت افراد، كسانی كه در تماس مستقیم با فرد بیمار بودند، غربالگری می شوند.

استاندار تهران سپس تاكید كرد: در تهران نگرانی عمده كه به قوت خود باقی می باشد در مورد حمل و نقل عمومی است، در مورد اصناف شرایط امیدواركننده ای فراهم گردید، وزارت صنعت، معدن و تجارت پای كار بوده و پروتكل های بهداشتی نیز رعایت شده و در مرحله دوم جهت ثبت نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت نیز استان تهران جزو استان های پیشتاز بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به شرایط خاص تهران اظهار داشت: در تهران بعنوان كلانشهر با تراكم جمعیت و تنوع فعالیت، میزان رفت و آمد زیاد است كه دراین زمینه یكی از وسایل حمل و نقل عمومی مترو است كه فضای بسته آن نگرانی هایی را به وجود آورده و پیشنهاد شد تا جایی كه بتوان حجم نیروی انسانی شاغل در دستگاه های اداری كمتر شود كه این پیشنهاد در جلسه عصر هیئت دولت بررسی می شود.

وی عنوان كرد: تا اختتام اردیبهشت ماه به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اضافه می شود ضمن اینكه كمك هایی صورت می گیرد تا اتوبوس هایی كه به سبب نداشتن قطعات و یا نقدینگی، در پاركینگ هستند، وارد مدار فعالیت شوند تا رعایت فاصله گذاری فیزیكی در اتوبوس ها محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی در مورد باز شدن پاساژها اشاره كرد: طبق نظر ستاد ملی مقرر شده تا پاساژها با رعایت شرایطی همچون فعالیت تا ساعت ۱۸ عصر و رعایت پروتكل های بهداشتی فعالیت داشته باشند، بعلاوه رستوران ها و مراكز تجمعی در پاساژ كماكان بسته می ماند.





منبع:

1399/01/31
21:57:39
5.0 / 5
3324
تگهای خبر: اطلاع رسانی , انسانی , حمل و نقل , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ