آلودگی شدید هوا در كی یف بر اثر آتش سوزی در چرنوبیل

آلودگی شدید هوا در كی یف بر اثر آتش سوزی در چرنوبیل

پرسی بلاگ: آتش سوزی در اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل و دیگر مناطق نزدیك به آن سبب شد كه سطح آلودگی هوا در ˮكی یِفˮ، پایتخت اوكراین به بدترین وضعیت در میان شهرهای بزرگ جهان رسیده و ساكنان این شهر علاوه بر شیوع كروناویروس به علت آلودگی شدید هوا هم مجبور به خانه نشینی شدند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، آمارهای كیفیت هوا حاكی از آنست كه كی یف قبل از شهرهایی همچون هانگژو، چونگ كینگ و شانگهای چین بالاترین سطح آلودگی هوا را در بین شهرهای بزرگ جهان به خود مختص كرده است.
وزارت بهداشت اوكراین اعلام نموده است باآنكه فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ میلادی ابرهایی از مواد هسته ای را در سرتاسر اروپا منتشر نمود اما خطر جدید آلودگی رادیواكتیو ناشی از آتش سوزی و آلودگی های اخیر وجود ندارد.
به قول این وزارتخانه، دود و ابر آلودگی شكل گرفته بر فراز كی یف و مناطق اطراف آن تهدید شیمیایی یا رادیولوژی نبوده و زمینه تابش در حد طبیعی است.
با این وجود مقامات كی یف از حدود ۳.۷ میلیون شهروند این شهر خواسته اند تا علاوه بر ماندن در خانه كه با اعمال قرنطینه ناشی از شیوع كروناویروس صورت گرفته، پنجره ها را هم بسته نگه دارند چون كه این دود می تواند سبب سردرد، سرفه، مشكلات تنفسی، سوزش چشم ها، التهاب غشای مخاطی بینی و حنجره و هم چنین شماری از بیماری ها و آلرژی ها شود.
پلیس اعلام نمود كه در اوایل ماه جاری آتش سوزی بزرگی توسط آتش افروزان عمدی در جنگل های اطراف چرنوبیل شروع شده كه این هفته مهار گشت اما آتش سوزی های جدیدی عصر روز پنج شنبه رخ داد كه در اثر وزش بادهای قوی تشدید شد.
آتش سوزی جنگل ها همینطور در منطقه ژیتومیر به ثبت رسیده كه چند خانه را تخریب كرده و سبب وقوع یك تصادف رانندگی شده كه بر اثر آن چند نفر جان باختند.
بنا بر گزارش رویترز، روز گذشته (جمعه) مقامات اوكراین اعلام نمودند هم اكنون هیچ آتش سوزی فعالی در منطقه چرنوبیل یا ژیتومیر وجود ندارد.



1399/01/31
11:42:00
5.0 / 5
3321
تگهای خبر: بیماری , پلیس , كیفیت , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ