وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد

پیگیری برگزاری امتحانات دوازدهمی ها بدون تاخیر

پیگیری برگزاری امتحانات دوازدهمی ها بدون تاخیر

به گزارش پرسی بلاگ وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: كلاس ها تا آخر محتواهای آموزشی كتاب ها ادامه و آموزش جریان دارد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای راهبردی شبكه آموزشی دانش آموزان در مورد امتحانات آخر سال تحصیلی، اظهار نمود: امكان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد بنابراین امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می گردد مگر اینكه باردیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پروتكل سختگیرانه تری را ضروری بداند.
وی ادامه داد: برای پایه دوازدهم به علت شركت در كنكور تمهیداتی در نظر گرفته شده است و به این دلیل كه امتحانات نهایی حدود سه هفته طول می كشد، سه هفته بعد از آخر امتحانات نهایی پایه دوازدهم، كنكور برگزار می شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: بخش عمده آموزش پایه دوازدهم در نیمه دوم سال ۹۸انجام شده است و پیش از اسفند ماه بخش مهمی از دروس تمام شده است و به جهت اینكه دانش آموزان بتوانند در اردیبهشت ماه دروس خویش را مرور كنند، بدون تاخیر در زمان آموزشی، برگزاری امتحانات این دانش آموزان را پیگیری می نماییم.
وی تصریح كرد: مصمم هستیم محتوای پیشبینی شده برای هر پایه تحصیلی آموزش داده شود و امتحانات بعد از آخر اتمام دوره آموزشی برگزار می شود.
حاجی میرزایی اظهار داشت: با عنایت به ارزیابی معلمان از برنامه های آموزشی و با لحاظ آموزش های تلویزیونی و تلاشهای مسئولانه و خلاقانه معلمان در فضای مجازی پیش از راه اندازی شبكه شاد، مدیران و معلمان می بایست بعد از ارزیابی از بخش های آموزش داده شده برای ادامه برنامه درسی تا آموزش كل محتوای دروس از راه روش های معرفی شده اقدام نمایند و بنا به حذف محتوای آموزشی نداریم.
وی با اشاره به اینكه بازگشایی مدارس تابع سیاست های ستاد ملی مقابله با كرونا است، اظهار داشت: در جلسه آتی ستاد امكان بازگشایی مدارس بررسی خواهد شد و متناسب با ملاحظات وزارت بهداشت تصمیم گیری می شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این كه بازگشایی مدارس بستگی دارد به اینكه چه زمانی امكان تشكیل كلاس وجود دارد، خاطرنشان كرد: چه امكان تشكیل كلاس ها به صورت حضوری باشد و چه نباشد، محتوای آموزشی حتما از همین مسیر و مسیرهای جایگزینی كه پیشبینی شده است به انجام خواهد رسید.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: از اینكه تمام دانش آموزان امكان دارد به دلایلی امكان دسترسی به شبكه شاد را نداشته باشند آگاه هستیم و برای استمرار آموزش این دسته از افراد هم برنامه داریم كه بعد از مشخص شدن دقیق از روش های جایگزین استفاده می شود.



1399/01/30
16:22:33
5.0 / 5
3065
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اطلاع رسانی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ