بهرام سرمست:

نزدیك بود حادثه دروازه قرآن شیراز در قم تكرار شد

نزدیك بود حادثه دروازه قرآن شیراز در قم تكرار شد

به گزارش پرسی بلاگ قم استاندار قم اظهار داشت: بارندگی شدید روز دوشنبه را موردتوجه قرار داد و تصریح كرد: این بارندگی به صورت نقطه ای و شدید بود و اگر دستگاه های اجرایی استان هماهنگ نمی بودند، ابتدای جادی اراك می توانست دروازه قرآن شیراز شود.


بهرام سرمست عصر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن كرامت استانداری قم با اشاره به اینكه انتظارات از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند محقق نشد، عنوان كرد: در دو روز اخیر اقدامات جدی و خوبی درباره این طرح انجام شده است.
وی اجرای قاطع سیاست ها را ضروری دانست و اضافه كرد: رویكرد ما این است كه این تصمیمات را باید به صورت پلكانی اتخاذ نماییم، به صورت مثال از حالا نمی گردد برای یك ماه آینده برنامه ریزی قطعی كرد.
استاندار قم با تاكید بر اینكه باید كمترین صدمه به صنوف وارد شود، اظهار داشت: باید توجه گردد كه سیاست ستاد بر این است كه تصمیماتی كه در سطح كلان گرفته می شود به اقتضای محل به درستی پیاده شود.
سرمست افزود: ما به دنبال گشایش امور هستیم و فعلا تصمیم بر این است كه تا انتهای ماه جاری صنوف پرخطر تعطیل باشد.
وی خاطرنشان كرد: صنوف پر خطر هم لازم است در طرح فاصله گذاری هوشمند ثبت نام كنند و این برای صنوف الزامی است، چون كه اگر مبادرت به ثبت نام نكنند امكان دارد تبعات منفی برای آنها به دنبال داشته باشد.
استاندار قم افزود: ختم مجازی یك اقدام بسیار مناسب بوده كه با كمترین نفرات باید صورت گیرد، برای این منظور به خانواده هم اطلاع رسانی انجام می شود،.
سرمست بیان نمود: در این طرح تمام افرادی كه از 30 بهمن تا كنون از دنیا رفته اند جامعه هدف ما هستند و بین اموات كرونایی و غیركرونایی تفكیك قائل نخواهیم شد.
وی افزود: در مورد برنامه های ماه مبارك رمضان باید منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با كرونا باشیم، اما به صورت كلی برگزاری برنامه های مذهبی باید به سمت غیرحضوری و مجازی حركت نماید.
استاندار قم اجرای طرح مواسات در میان كاركنان دولت و صنوف را خواهان شده و بیان نمود: به اقشاری كه به علت ویروس كرونا صدمه دیده اند، در قالب بهزیستی، كمیته امداد و هلال احمر خدمت رسانی می شود.
سرمست افزود: با عنایت به این كه قم وضعیت مناسبی در كشور دارد، امكان دارد از دیگر استان ها مراجعات به قم بیشتر شود؛ ازاین رو ما باید از این پس روی ورودی قم حساسیت داشته باشیم. در اینباره ورود حتی یك تبعه خارجی به شهر پذیرفتنی نیست.
وی بارندگی شدید روز دوشنبه را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان كرد: این بارندگی به صورت نقطه ای و شدید بود و اگر دستگاه های اجرایی استان هماهنگ نمی بودند، ابتدای جادی اراك می توانست دروازه قرآن شیراز شود.
استاندار قم ابراز كرد: علیرغم اینكه این بارندگی در 50 سال گذشته بی سابقه بود، با تلاش دستگاه های اجرایی جلوی فاجعه گرفته شد. در این بارندگی اولویت نخست ما این بود كه جلوی تخریب را گرفته و معابر عمومی را خالی از آب نماییم.
سرمست عنوان كرد: شهرداری مسئول مستقیم رفع آبگرفتگی های معابر داخل شهر است، در مورد حوزه متصل به شهر هم آبخیزداری باید مناطق تهدیدزا را شناسایی كرده و اصلاح آنرا در دستور كار قرار دهد، اما این بدان معنا نیست كه كار دیگر دستگاه ها مسئولیتی ندارند.
وی بیان نمود: در زمان وقایع نباید شاهد این باشیم كه مسؤلان استان در مصاحبه های خود صرفا دیگران را مقصر خطاب كنند.
استاندار قم افزود: ما فرآیندی و سیستمی فكر می نماییم، اگر در این بحران تلفاتی نبود، نشان داده است كه موفقیت وجود داشت، اما اگر مشكلی وجود دارد باید با تعامل برطرف شود.



1399/01/27
23:10:10
5.0 / 5
3576
تگهای خبر: اطلاع رسانی , سیستم , شهرداری , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ