تمدید قرنطینه سراسری و كاهش محدودیت ها با كنترل تقریبی انتشار كرونا در اسپانیا

تمدید قرنطینه سراسری و كاهش محدودیت ها با كنترل تقریبی انتشار كرونا در اسپانیا

به گزارش پرسی بلاگ نخست وزیر اسپانیا با اشاره به اینكه قرنطینه سراسری این كشور احیانا تا ماه مه ادامه خواهد یافت، اظهاركرد: با كاهش قربانیان كروناویروس در اسپانیا، دومین كشور جهان از نظر شمار مبتلایان، بزودی وضعیت اوج شیوع در این كشور آخر می یابد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، نخست وزیر اسپانیا در كنفرانس ویدئویی خود با نمایندگان پارلمان این كشور اعلام نمود: آخرین اطلاعات نشان داده است كه اسپانیا نزدیك به آغاز كاهش این بیماری همه گیر بوده و وضعیت شیوع تحت كنترل درآمده است.

نمایندگان اسپانیا وضعیت اضطراری این كشور را ۱۵ روز دیگر هم تجدید كردند كه طی آن مردم تا ۲۶ آوریل از خروج از خانه هایشان جز برای كار و خرید مواد غذایی و دارویی منع هستند. این نمایندگان همینطور سه مصوبه اقتصادی و كارگری مربوط به شیوع این بیماری را تصویب كردند.

نخست وزیر اسپانیا اعلام نمود كه دو هفته دیگر هم با اطمینان از نمایندگان این كشور درخواست تمدید ۱۵ روزه قرنطینه سراسری این كشور را كه از تاریخ ۱۴ مارس شروع شده است را خواهد نمود.

پس از دو روز افزایش تعداد روزانه تلفات ناشی از كروناویروس در اسپانیا در روز پنجشنبه به ۶۸۳ نفر كاهش پیدا كرد و شمار كلی قربانیان این بیماری كشور را به ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر رساند. شمار كلی مبتلایان این كشور هم از ۱۴۶ هزار و ۶۹۰ نفر به ۱۵۳ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

كارشناسان می گویند سرعت افزایش ویروس در سرتاسر اسپانیا رو به كاهش است.

سانچز - نخست وزیر اسپانیا - از تمامی احزاب و جناح های سیاسی این كشور در پارلمان خواست تا هفته آینده در جلسه ای برای پیمان احیای اقتصادی بپیوندند.

با وجود تمدید قرنطینه، برخی محدودیت ها همچون محدودیت های مشاغل از روز دوشنبه بعد از دو هفته تعطیلی تمامی كارهای غیرضروری رفع خواهد شد. به قول مقامات اسپانیا، رفع محدودیت ها تدریجی و بر مبنای اطلاعات پزشكی انتشار یافته صورت خواهد گرفت.

این در حالیست كه رهبر كاتالونیا با رفع این محدودیت ها مخالف بوده و خواهان تداوم آنها شده است.

سانچز اما می گوید اقداماتی كه ترتیب داده به نجات جان های بسیاری در یكی از درگیرترین كشورهای جهان با كرونا منجر شده و افزایش ۲۲ درصدی مبتلایان جدید روزانه را به ۴ درصد كاهش داده است.

بنا بر گزارش رویترز، نخست وزیر اسپانیا با اشاره به اینكه اسپانیا زودتر از دیگر كشورهای اروپایی برای مهار شیوع كروناویروس اقدام نمود، اخطار داد: شیوع این بیماری عواقب جدی اقتصادی بویژه برای كسب وكارها امسال خواهد داشت.




1399/01/22
13:14:32
5.0 / 5
2994
تگهای خبر: بیماری , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ