پیشنهاد رئیس كل نظام پزشكی برای فعالیت مطب ها و مراكز درمان بخش خصوصی در بحران كرونا

پیشنهاد رئیس كل نظام پزشكی برای فعالیت مطب ها و مراكز درمان بخش خصوصی در بحران كرونا

پرسی بلاگ: رئیس كل سازمان نظام پزشكی در نامه ای به معاون درمان وزارت بهداشت، جهت فعالیت مطب ها و مراكز درمان بخش خصوصی در زمان شیوع كرونا، پیشنهاداتی ارائه داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، در نامه دكتر محمدرضا ظفرقندی خطاب به دكتر قاسم جان بابایی آمده است: « باتوجه به سوالات و استعلام مكرر همكاران جامعه پزشكی در مورد نحوه اداره كار مطب­ ها و مراكز درمانی و تشخیصی بخش خصوصی در شرایط كنونی و عطف به مذاكرات گوناگون سازمان نظام پزشكی با مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از آنجائیكه هنوز دستورالعمل جامعی دراین زمینه ابلاغ نشده است، موارد ذیل جهت استحضار جنابعالی و همكاران محترم و نیز مدنظر قرار گرفتن در پروتكل اعلامی آن وزارت سفارش می­ شود.
1. باتوجه به لزوم درمان یا ادامه درمان بیماران مبتلا به بیماری های مهم و پیشرونده غیركرونایی از قبیل بیماری های قلبی – عروقی، سرطان ها، دیابت، بیماری های اورژانسی و...، مطب همكاران در رابطه با این بیماری ها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری مكانی و زمانی مناسب برای بیماران به كار و فعالیت بپردازند.
2. اعمال جراحی اورژانسی و اقدامات درمانی برای بیماری های ضروری در بیمارستان ها و كلینیك های تخصصی با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی كامل صورت گیرد.
3. همكاران پزشك عمومی و متخصصین محترم بیماری های داخلی، عفونی، اطفال و ریه با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی كامل برمبنای پروتكل های اعلامی و نوبت دهی مناسب به بیماران برای ویزیت و معاینه بیماران اقدام نمایند.
4. همكارانی كه در مطب برمبنای نوع رشته تخصصی با بیماری های مهم و پیشرونده مواجه نمی باشند، صرفا پذیرای بیماران اورژانسی باشند.
5. در ورودی مطب ها با نصب تابلو به بیماران اعلام گردد كه ویزیت بیماران غیرضروری در زمان مناسب دیگری صورت خواهد گرفت.
6. هزینه های در رابطه با لوازم و تجهیزات مراقبت های بهداشتی ناشی از بیماری كووید - 19 برمبنای قیمت خرید قابل دریافت از بیماران و بیمه ها است. بدیهی است در مورد بیماران بی بضاعت مراعات تسهیلات ممكن به عمل خواهد آمد.
7. باتوجه به شرایط متفاوت استانها و شهرهای مختلف اصلاحات جزئی و متناسب با منطقه توسط سازمان های نظام پزشكی مراكز استانها اعلام خواهد شد.»




منبع:

1399/01/20
19:11:17
5.0 / 5
3061
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ