توصیه حاج قاسم به مدافعان حرم

كتاب تو شهید نمی شوی به چاپ نوزدهم رسید

كتاب تو شهید نمی شوی به چاپ نوزدهم رسید

به گزارش پرسی بلاگ كتاب تو شهید نمی شوی روایت هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، شهید محمودرضا بیضایی كه كمتر از یك ماه پیش، چاپ هجدهم آن راهی بازار نشر شده بود، با استقبال مخاطبان به چاپ نوزدهم رسید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، كتاب «تو شهید نمی شوی» روایت هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، شهید محمودرضا بیضایی كه كمتر از یك ماه پیش، چاپ هجدهم آن راهی بازار نشر شده بود، با استقبال مخاطبان به چاپ نوزدهم رسید.
این كتاب كه به همت انتشارات «راه یار» تهیه و انتشار یافته است، روایت های احمدرضا بیضایی؛ برادر شهید از فراز و فرودهای یك زندگی با بركت، كودكی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است.
در معرفی این كتاب آمده است: «تو شهید نمی شوی»، روایت هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی به قلم برادرش احمدرضا است. محمودرضا كه به آرمان جهانی امام خمینی (ره) یعنی تشكیل حكومت جهانی اسلام می اندیشید، مطالعات دینی و سیاسی اش تعطیل نمی شد و با زبان عربی و لهجه های عراقی و سوری آشنایی داشت. با آغاز جنگ در سوریه از سال ۱۳۹۰ برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آل الله (ع) عازم سوریه شد. وی در آخرین اعزامش كه دی ۱۳۹۲ بود، به یكی از یاران نزدیكش گفته بود این سفرش بی بازگشت است.
سرانجام در ۲۹ دی ۱۳۹۲ همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در منطقه «قاسمیه» دمشق در مقابله تروریست های تكفیری به شهادت می رسد.
در بخشی از این كتاب می خوانیم: آن روز كه با بچه های بسیج محل شان رفتیم پادگان، اسلحه «ام ۱۶» و «كلاشینكف» را تدریس كرد. پس از كلاس از من پرسید: «تدریسم چطور بود؟» گفتم: «خیلی تپق زدی. روان صحبت نمی كنی.» اظهار داشت: «باورت می شود من تا حالا فارسی تدریس نكرده بودم؟ فارسی این چیزهایی كه همیشه به عربی می گویم پیدا نمی كردم بگویم.» گفتم: «مگر به عربی تدریس می كنی؟» اظهار داشت: «حاج قاسم گفته هر كس مترجم با خودش می برد سر كلاس، اصلاً كلاس نرود.»
با نیروهای مقاومت كار كرده بود و عربی را كمی از آنها و كمی هم از یكی از دوستان خوزستانی اش كه عربی تدریس می كرد، یاد گرفته بود. عربی محاوره ای را خوب صحبت می كرد و می فهمید...
آن روزها محاوره عربی را تازه آغاز كرده بودم و لهجه های شامی، عراقی، خلیجی و مصری را با هم مقایسه می كردم. یك مرتبه به او گفتم لهجه عراقی را خیلی دوست دارم و كم و بیش می فهمم، ولی عربی لبنانی ها را نمی فهمم و علاقه ای هم به یادگیری اش ندارم. اظهار داشت: «اتفاقا عربی لبنانی ها و سوری ها خیلی شیرین است.» و بعد تعریف كرد كه یك مرتبه با تقلید لهجه آنها از ایست بازرسی شان در یكی از مناطق سوریه به راحتی گذشته است. كتابی بود به نام «قصة الانشاء للاطفال» مخصوص آموزش عربی در مدارس سوریه.
من كپی این كتاب را از كلاس یكی از اساتید زبان عربی در تهران كه در آن شركت می كردم به دست آورده بودم. محمودرضا نسخه اصلی اش را از سوریه آورد و داد به من. من هم در قبالش یكی از كتاب های خودم را به او دادم.
كتاب «تو شهید نمی شوی» در ۱۵۰ صفحه و تیراژ ۱۵۰۰ نسخه از جانب انتشارات «راه یار» عرضه شده است و علاقمندان جهت تهیه آن علاوه بر كتاب فروشی ها می توانند به واحد فروش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در میدان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، روبروی پورسینا، پلاك ۶۰، حسینیه هنر رجوع كنند.

1399/01/11
21:50:51
5.0 / 5
3110
تگهای خبر: آموزش , بازار , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ