لاریجانی در بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی كلینیك عنوان كرد

شهامت پزشكان و پرستاران ایرانی در دنیا بی نظیر است

شهامت پزشكان و پرستاران ایرانی در دنیا بی نظیر است

پرسی بلاگ: رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور مسئولانه پرستاران و پزشكان در خط مقدم مبارزه با كرونا قدردانی نمود و شهامت كادر درمانی ایران را در دنیا بی نظیر خواند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز ۴ فروردین ماه از بیمارستان در حال ساخت و تجهیز مهدی كلینیك در مجتمع امام خمینی(ره) بازدید كرد.
لاریجانی در این بازدید یكی از نقاط تمایز نحوه مواجهه با كرونا در ایران را ورود بهنگام كادر درمانی برای مبارزه با كرونا دانست و اضافه كرد: برخی كشورهای غربی در ابتدا با این تصور كه در نتیجه همه گیری این بیماری، جامعه خود بخود نسبت به آن ایمنی ایجاد می كند، زمان را از دست دادند و تعداد كشته های آنها طی چند روز نخست ورود این ویروس افزایش شایان توجهی پیدا كرد، اما ما برای كنترل این بیماری بموقع وارد عمل شدیم.
وی اظهارات نسنجیده برخی سردمداران غربی درباب بیماری كرونا را از علل كم توجهی بخش درمان این كشورها به مبارزه با كرونا برشمرد و افزود: همین مسئله به افزایش آمار بیماران و تلفات ناشی از كرونا در بعضی كشورهای اروپایی دامن زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره كرد: یكی از نكات مهم در كشور ما این بود كه پزشكان، پرستاران، اساتید و پیشكسوتان حوزه بهداشت و درمان با شهامت در صف اول مبارزه با كرونا قرار گرفتند كه این مساله روحیه دو چندانی به مردم و بیماران داد و چنین رفتاری به هیچ عنوان در سایر كشورها دیده نشده است.
وی یكی دیگر از اقدامات مهم در پیشگیری و شناسایی بیماران كرونایی را اجرای طرح غربالگری در سطح ملی برشمرد و اضافه كرد: این مبادرت به موقع سبب شناسایی و درمان خیلی از بیماران كرونایی شد.
لاریجانی اقدامات كنترلی استان های گوناگون در مواجهه با این بیماری را نیز قابل تقدیر خواند و اظهار نمود: در خیلی از استانها بیماری كرونا به خوبی كنترل شد و در تماس تلفنی كه بتازگی با برخی استانداران داشتم، آمارهای امید بخشی درباب درمان و پیش گیری از بیماری كرونا دریافت كردم.
وی كاهش میزان سفرهای نوروزی از ۱۸ میلیون به ۳ میلیون سفر را بی سابقه برشمرد و عنوان كرد: هر چند بهتر بود این ۳ میلیون سفر هم صورت نمی گرفت اما این آمار بیان كننده كاهش چشم گیر سفرهای نوروزی است و نشان میدهد كه جاده های مواصلاتی در بعضی استانها به خوبی كنترل شده است.
در جریان این بازدید، دكتر صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)ودیگر مدیران این مجتمع گزارشی از نحوه رسیدگی به بیماران كرونایی، چگونگی درمان آنها و همین طور پیشرفت فیزیكی پروژه های در حال ساخت بیمارستان مهدی كلینیك ارائه كردند.
دكتر خسرو صادق نیت در نشستی كه بعد از این بازدید با حضور رئیس مجلس برگزار شد، طرح توسعه مجتمع بیمارستانی امام خمینی و ساخت بیمارستان مهدی كلینیك با ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی را بزرگترین پروژه بهداشت و درمان كشور بعد از انقلاب توصیف كرد كه مراحل ساخت آن تا كنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی(ره) در یك ماه گذشته ۱۳ هزار و پانصد بازگشت از طرف بیماران مبتلا به كرونا داشته كه از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بستری و ۹۰۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.




منبع:

1399/01/04
21:09:49
5.0 / 5
3743
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ