به قلم فوزیه سعید

جنبش زنان پاكستان در با شرایط خودشان كتاب شد

جنبش زنان پاكستان در با شرایط خودشان كتاب شد

پرسی بلاگ: كتاب با شرایط خودشان نوشته فوزیه سعید منتشر گردید. این كتاب درباره جنبش زنان پاكستان در اوایل قرن بیست و یكم است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر كتاب «با شرایط خودشان» نوشته فوزیه سعید توسط انتشارات دانشگاه آكسفورد منتشر گردید. این كتاب درباره جنبش زنان پاكستان در اوایل قرن بیست و یكم است.
این كتاب به معرفی پویایی درونی جنبش های اجتماعی زنان در پاكستان می پردازد. زنان پاكستانی اغلب بعنوان قربانیان محض جنایات فجیع تلقی می شوند. در این كتاب نویسنده نشان میدهد كه چگونه آنها می توانند اراده خود برای ایجاد تغییر در زندگی خود و زندگی دیگران را ثابت كنند. برای رسیدن به این مقصود در این كتاب جزئیات چهار جنبش موفقیت آمیز زنان از سال ۲۰۰۰ میلادی شرح داده شده است. نویسنده در این كتاب آموزه های مهمی درباره بازیگران كلیدی جنبش زنان پاكستان، مسائل آنها، چالش ها و راهكارهایی كه بهره برده اند، به مخاطبان ارائه می دهد.
خانم دكتر فوزیه سعید فارغ التحصیل مقطع دكتری از دانشگاه مینه سوتای آمریكا است. وی به شكل گسترده در مورد فرهنگ و مسائل اجتماعی پاكستان می نویسد. جنبه منحصر به فرد او ناشی از نقش موثرش بعنوان یك فعال اجتماعی، متخصص توسعه، مدیر موفق و محقق برجسته است. وی ضمن نوشتن پنج كتاب، نخستین مركز بحران زنان پاكستان را نیز ایجاد كرد. مشاركت در تصویب هفت قانون در امتداد حقوق بانوان همچون آزار و اذیت جنسی، و احیای مؤسسه میراث مردمی پاكستان قسمتی از كارهای وی بشمار می رود.
این خبر توسط وابسته فرهنگی ایران در پیشاور ترجمه و تنظیم شده است.


منبع:

1398/12/21
00:10:50
5.0 / 5
4290
تگهای خبر: اجتماعی , ترجمه , كتاب , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ