در رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی برگزار شد؛

تجلیل از دانشجویان شانزدهمین دوره ایرانشناسی در اتیوپی

تجلیل از دانشجویان شانزدهمین دوره ایرانشناسی در اتیوپی

به گزارش پرسی بلاگ مراسم توزیع گواهینامه های آخر دوره مقدماتی زبان فارسی و دوره ایرانشناسی رایزنی فرهنگی اتیوپی در سالن اجتماعات این نمایندگی برگزار گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم اختتامیه این دوره، سلمان رستمی، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی، ضمن قرائت اشعاری از شعرای نامدار ایران زمین به زبان فارسی و توضیح و تفسیر آن به زبان انگلیسی، اظهار داشت: با زبان و فرهنگ ملتی آشنا شده اید كه پیشینه تاریخی بسیار درخشانی دارد، ایران زمین دانشمندان بزرگی را به جامعه جهانی در عرصه علوم مختلف تقدیم كرده و هر یك از آنها دستاوردهای گرانبها و كم نظیری داشته اند.
وی اضافه كرد: ایران اولین كشوری بوده اند كه الكل را كشف كردند، همینطور نخستین كشوری بودند كه رصدخانه راه اندازی كرده اند و در حوزه ریاضیات، شیمی، پزشكی، نجوم، فلسفه و شعر و… جزو كشورهای سرآمدهستند و این سرزمین خدمات درخشانی را برای جامعه بشری داشته است.
سپس برخی از دانشجویان زبان فارسی هم جملات و شعرهایی را به زبان فارسی برای حاضرین قرائت كرده و به صورت دو به دو با یكدیگر مشغول مكالمه با زبان فارسی شدند.
در آخر به تمامی دانشجویان دوره مقدماتی زبان فارسی و همینطور دوره ایرانشناسی، گواهینامه آخر دوره اعطا شد.

1398/12/18
14:05:28
5.0 / 5
4005
تگهای خبر: خدمات , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ