۲۱ شهر آلوده جهان در هند

۲۱ شهر آلوده جهان در هند

پرسی بلاگ: در گزارش 2019 جهانی كیفیت هوای IQAir لیست آلوده ترین شهرهای جهان در سال 2019 میلادی انتشار یافته است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در این لیست هند با ۲۱ شهر از ۱۰۰ شهر آلوده جهان، مقام نخست را در بین كشورهایی با بیشترین میزان آلودگی به خود مختص كرده است. همین طور از ۱۰ شهر نخست آلوده دنیا، شش شهر در هند قرار دارند.
در جدول اعلام شده، شهر قاضی آباد در ایالت اوتار پرادش هند در صدر آلوده ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.
از طرف دیگر پكن كه سال ها در شمار آلوده ترین شهرهای جهان محسوب می شده حالا با اتخاذ تدابیر محیط زیستی برای نخستین بار از جمع ۲۰۰ شهر نخست این لیست خارج شده است. با این وجود از ۱۰۰ شهر آلوده جهان، ۴۸ شهر همچنان از كشور چین هستند.
در عین حال سه شهر گوجرانواله، فیصل آباد و رائی وند پاكستان در بین ۱۰ شهر اول آلوده جهان قرار دارند. متوسط ذرات معلق كوچك تر از ۲.۵ میكرون در این كشور ۶۵.۸ برآورد شده است كه این میزان شش برابر میزانی است كه آژانس محافظت از محیط زیست ایالات متحده آنرا مجاز دانسته است.
میزان استاندارد آلاینده ها بر طبق سازمان جهانی بهداشت ۱۰ واحد در میلیارد است. هم اكنون قوانین اتحادیه اروپا حداكثر حد مجاز غلظت ذرات معلق در هوا را ۲۵ واحد معین كرده است. با این وجود این عدد در بعضی از كشورها همچون استرالیا حداكثر ۷ واحد تعریف شده است.
ذرات میكروسكوپی كوچك تر از ۲.۵ میكرون برای بدن مضر محسوب می شوند چونكه می توانند به شش ها و رگ های قلبی نفوذ كنند. این ذرات حاوی آلاینده هایی همچون سولفات، نیترات ها و كربن سیاه هستند و قرار گرفتن در معرض آنها می تواند موجب مبتلاشدن به ناراحتی های قلبی و بروز اختلال در سیستم ایمنی بدن شود.
به گزارش یورونیوز، بنابر آمار سازمان جهانی بهداشت جهانی، سالانه دستكم هفت میلیون نفر در اثر مبتلاشدن به بیماری های قلبی عروقی، عفونت در دستگاه تنفسی و سرطان ناشی از آلودگی هوا گرفتار مرگ زودرس می شوند.




منبع:

1398/12/07
16:56:47
5.0 / 5
4355
تگهای خبر: بیماری , سیستم , قوانین , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ