آغاز داوری باشگاه های كتابخوانی دو هزار شهر و روستا

آغاز داوری باشگاه های كتابخوانی دو هزار شهر و روستا

به گزارش پرسی بلاگ داوری چهارمین دوره جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان با بررسی آثار دو هزار شهر و روستا شروع شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، ابراهیم حیدری مدیركل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و كتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در چهارمین دوره جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان دو هزار شهر و روستا با قریب به بیست و پنج هزار باشگاه كتابخوانی مشاركت داشتند. هر شهرستان در بخش های چندگانه این رقابت می توانند سه اثر شركت دهند. همینطور شهرهای دارای پنجاه باشگاه كتابخوانی می توانند در هر بخش پنج اثر را برای رقابت ارسال نمایند. بخش های رقابتی جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان عبارت است از؛ «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین باشگاه كتابخوانی»، «بهترین نامه به نویسنده»، «بهترین كتاب به انتخاب كودكان و نوجوان ها»، «بهترین مهد كودك»، «كتابفروش برگزیده» و «تسهیل گر برگزیده» و همینطور جایزه ویژه بخش استمرار به باشگاهی اهدا می شود كه فعالیت هایش در این سال ها مستمرا ادامه یافته است.
دبیر جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان همینطور درباره مؤلفه های ارزیابی آثار در بخش های مختلف اظهار داشت: فیلم های موبایلی ارسالی باید واجد خصوصیت های رسایی – شیوایی، وضوح هنری، كیفیت هنری صدا و تصویر، خلاقیت و تازگی، رعایت زمان ۶۰ ثانیه، قرارداشتن نام كتاب در لیست آثار معرفی شده از جانب دبیرخانه. همینطور برای ارزیابی باشگاه ها مولفه هایی مانند تعداد كتاب های خوانده شده، خلاقیت و ابتكار در فعالیت باشگاه ها، بحث و گفتگو درباره كتاب ها، اطلاع رسانی و فعالیتهای ترویجی، مشاركت و نظم اعضای باشگاه، تعداد نامه های نوشته شده ی اعضا، تعداد فیلم های ساخته شده اعضا، همكاری با گروه ها، نهادها، یا سازمان های همكار و روش مشاركت با آنها، برنامه های آینده، مستندسازی. همینطور نامه به نویسنده با این معیارهای ارزیابی می شود. توانایی ارتباط با مخاطب، خلاقیت و نویسندگی، دارا بودن زبان و نگاه كودكانه یا نوجوانانه، كیفیت ادبی فرم و محتوای نامه.
این مقام مسئول همینطور درباره اهداف باشگاه های كتابخوانی اظهار داشت: ما با اجرای این طرح بر آن بودیم به افزایش سرانه مطالعه میان كودكان و نوجوانان كمك نماییم. همینطور تقویت فرهنگ گفتگو و استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفكر انتقادی در كودكان و نوجوانان، افزایش اعتماد به نفس كودكان ونوجوانان با شركت آنان در بحث های گروهی، تشویق كودكان و نوجوانان به خواندن همراه با درك مطلب، عادت دادن دانش آموزان برای رفتن به كتابفروشی، گسترش فرهنگ همكاری و مشاركت و كار گروهی، كوشش برای پیشرفت تحصیلی از طریق برنامه های سرگرم كننده میان كودكان و نوجوانان، كمك به تأسیس و تقویت كتابخانه های كوچك كلاسی، مهدكودكی، كانونی، آپارتمانی، محله ای، مسجدی، برقراری ارتباط بین اهل قلم و كودكان و نوجوانان، كمك به گسترش، تبلیغ و معرفی كتاب از دیگر اهداف برگزاری این رویداد و پویش ملی است.
مراسم پایانی چهارمین جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان متعاقباً اعلام خواهد شد.

1398/12/04
23:09:27
5.0 / 5
3805
تگهای خبر: آثار , اطلاع رسانی , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ