كروناویروس همچنان پشت مرزهای ایران

كروناویروس همچنان پشت مرزهای ایران

به گزارش پرسی بلاگ معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: بر خلاف تمامی شایعات و مطالب نادرست انتشار یافته در بعضی شبكه های اجتماعی تابحال موردی از مبتلا شدن به كرونا ویروس در كشور مشاهده نشده است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا رئیسی در جلسه كارگروه ساماندهی، هماهنگی و كنترل بیماری های كارویژه مرز، بخش زیادی از موفقیت ایران در كنترل كرونا ویروس را ناشی از تجارب برگزاری مراسم هایی همچون اربعین حسینی، حج، راهیان نور و پیشگیری فراگیر از بیماری ها در سیل ابتدای سالجاری كه به باعث آن ۲۶ استان كشور درگیر شدند، دانست و اظهار داشت: تابحال نتایج آزمایش تمام مواردی كه بعنوان مشكوك از سوی مراكز درمانی به آزمایشگاه منتخب ارسال شده بودند، منفی بوده است.

وی افزود: البته كروناویروس جدید كه سازمان بهداشت جهانی آنرا كوید ۲۰۱۹ (COVID ۱۹) نام گذاری كرده یك بیماری تنفسی است و نمی توان برای شیوع آن مرزی قائل شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد دانشجویان ایرانی كه از شهر ووهان چین به كشور بازگشتند، اظهار داشت: دانشجویان ایرانی وارد شده از ووهان چین دو هفته در قرنطینه بودند كه بعد از انجام آزمایش های لازم و اتمام زمان قرنطینه، كارت سلامت برایشان صادر و آنها را ترخیص كردیم. این دانشجویان طبق پروتكل جهانی دو هفته در قرنطینه بودند و خوشبختانه همگی سالم هستند.

وی در ادامه مجهز شدن تمام فرودگاه های بین المللی مانند فرودگاه امام خمینی(ره) به دوربین حرارتی را ضروری دانست و خاطرنشان كرد: این دوربین ها در مرزهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان، كردستان و استان های آذربایجان شرقی و غربی باید نصب شوند كه این كار در حال انجام می باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به درخواست كشور افغانستان برای تشخیص و بیماریابی كرونا اشاره نمود و اظهار داشت: به این درخواست پاسخ مثبت داده شده است و به آنها آموزش خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، وی با اشاره به اینكه كروناویروس، ۲۹ كشور و بیشتر از ۶۰ هزار نفر را در دنیا درگیر كرده است، اظهار داشت: البته در منطقه امرو (مدیترانه شرقی) فعلا تنها دو كشور مصر و امارات درگیر این بیماری شده اند.

در ادامه این جلسه اعضای شركت كننده درباره اقدامات وزارتخانه ها و سازمان های خود برای همكاری به منظور جلوگیری از كروناویروس مطالبی را بیان نمودند.




1398/11/29
14:56:59
5.0 / 5
4231
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بیماری , بین المللی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ