با تفاهم ستاد كل نیروهای مسلح و دو دانشگاه علمی كاربردی و فنی حرفه ای انجام می شود

آغاز ثبت نام آموزش های پودمانی به سربازان از هفته آینده

آغاز ثبت نام آموزش های پودمانی به سربازان از هفته آینده

پرسی بلاگ: در چارچوب تفاهم های صورت گرفته میان ستاد كل نیروهای مسلح و دو دانشگاه علمی كاربردی و فنی حرفه ای، ثبت نام عرضه آموزش های پودمانی به سربازان وظیفه از ۲۶ بهمن شروع می شود و برای عرضه این آموزش ها تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار حسن بختیاری، رئیس موسسه علمی كاربردی ناجا در نشست خبری مشترك با معاون آموزشی دانشگاه علمی كاربردی كه امروز (شنبه، ۱۹ بهمن) در ساختمان مركزی دانشگاه جامع علمی كاربردی برگزار شد، از آغاز عرضه آموزش های پودمانی برای سربازان كل كشور از ۲۶ بهمن ماه سالجاری اطلاع داد و اظهار داشت: بر مبنای تفاهم صورت گرفته بین ستاد كل نیروهای مسلح و دو دانشگاه علمی كاربردی و فنی حرفه ای سربازان كل كشور می توانند از آموزش های پودمانی بهره مند شوند.
به گفته بختیاری ثبت نام جهت شركت در آموزش های پودمانی فوق از هفته آینده ۲۶ بهمن ماه شروع می شود و این آموزش ها فعلا به صورت پایلوت در هشت استان كشور عرضه خواهد شد و سربازان تنها در دوره های اوقات فراغت می توانند در این دوره ها شركت نمایند.
رئیس موسسه علمی كاربردی ناجا همینطور اشاره كرد: سربازانی كه در دوره های تك پودمانی فوق شركت نمایند تنها ۵۰ درصد هزینه های این دوره ها را پرداخت خواهند كرد و ۵۰ درصد دیگر هزینه ها از جانب ستاد نیروهای مسلح، دانشگاه های علمی كاربردی و فنی حرفه ای پرداخت می شود.
به گفته بختیاری، ما از فرماندهان یگان ها خواسته ایم مساعدت لازم را با سربازان جهت شركت در این دوره ها داشته باشند و این طرح در مرحله اول به صورت پایلوت در ۸ استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، كرمانشاه، خراسان رضوی و تهران اجرا می شود. در این مرحله ۱۱ عنوان تك پودمان برای سربازان داوطلب متناسب با علاقه، امكانات حوزه ها در استان ها و احتیاج به نیروی كار عرضه می شود.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، برنامه های درسی كه عرضه خواهد شد بر روی سایت دانشگاه علمی – كاربردی در بخش سامانه ساطع قابل رؤیت است. نیاز است كه سربازان به این سامانه مراجعه نموده و بخشی را كه مشخص شده تكمیل كرده و پرینت آنرا به مراكز علمی – كاربردی ناجا كه مشخص شده است برای ثبت نام ارائه نمایند.
بختیاری اشاره كرد: طرح آموزش های علمی – كاربردی پودمانی سربازان یك فعالیت بین دستگاهی، بین ستاد كل نیروهای مسلح، دانشگاه جامع علمی – كاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای است. این طرح در جهت تدابیر مقام معظم رهبری در مورد بهبود و بهینه سازی خدمت سربازها و برای اوقات فراغت آنها اجرایی می شود.
وی اشاره كرد: هر پودمان این توانایی را دارد كه تا اندازه ای مهارت های لازم را برای اشتغال در سربازان فراهم آورد. سربازان باید تعداد معینی از پودمان ها را در زمان مشخص طی كنند و این پودمان ها قابلیت تجمیع هم دارند. سربازان می توانند پس از خدمت سربازی، پودمان های باقی مانده را طی كرده و مدرك دریافت نمایند.
رئیس مؤسسه آموزش علمی – كاربردی ناجا اضافه كرد: در این خصوص مشوق هایی برای سربازان پیشبینی شده است كه مهمترین آن این است كه همزمان با سربازی می توانند در این دوره ها در اوقات فراغت خود شركت نمایند. همینطور دومین تشویقی كه برای سربازان درنظر گرفته شده است در زمینه شهریه آنان است.
وی با اشاره به اینكه هر سرباز با مدرك تحصیلی حداقل دیپلم می تواند در دوره های فوق شركت كند، اظهار داشت: در استان تهران طرح سرباز ماهر در مركز علمی – كاربردی یگان ویژه پاسداران، مركز علمی – كاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مركز علمی – كاربردی آماد و پشتیبانی نیروی انتظامی اجرا می شود.



1398/11/19
20:29:53
5.0 / 5
4071
تگهای خبر: آموزش , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ