توسط انتشارات به نشر؛

ناگفته های اشعار خاطره انگیز انقلاب منتشر گردید

ناگفته های اشعار خاطره انگیز انقلاب منتشر گردید

پرسی بلاگ: كتاب روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی نوشته امید مهدی نژاد توسط انتشارات به نشر منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، كتاب «روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی» نوشته امید مهدی نژاد اخیرا و همزمان با ایام دهه فجر، توسط انتشارات به نشر منتشر و راهی بازار نشر شده است. این كتاب دربرگیرنده تاریخ و خاطرات مربوط به چهار سرود انقلابی است كه در اذهان عموم مردم ایران نقش بسته اند.
«یك روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی» به شیوه و ساخت مهم ترین و ماندگارترین اشعار سال ۱۳۵۷ و طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران می پردازد. كتاب با سرود «خمینی ای امام» حاصل قریحه و ذوق شعری حمید سبزواری پدر شعر انقلاب و آهنگسازی حمید شاهنگیان شروع می شود. این سرود كه همزمان با ورود بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی به میهن و با همراهی گروهی از دانش آموزان اجرا شد به اعتبار اینكه اولین سرودی بود كه در ایران بعد از فرار شاه و مراجعت امام خمینی(ره) به وطن اجرا شده بود، اولین سرود انقلاب نام گرفت.
در این كتاب ضمن اشاره به كارهای حمید سبزواری و حمید شاهنگیان در ایام تاریخ ساز انقلاب اسلامی، به روایتی از ناگفته های گروه سرود ارشاد و نحوه ساخت و اجرای اشعار «خمینی ای امام» و «برخیزید» پرداخته می شود. «ایران ایران» با شعر حسین سرفراز، آهنگ فریدون خشنود و صدای رضا رویگری یكی دیگر از سروده های خاطره انگیز انقلاب است كه در این كتاب به سابقه آن پرداخته شده است. آهنگ تكبیرهای شبانه در پاییز و زمستان ۵۷ جرقه اولیه سرود «ایران ایران» بود كه مخاطب می تواند با مطالعه این اثر با خاطراتی از نحوه ساخت و اجرای این ترانه آگاه شود.
«بهاران خجسته باد» با شعر كرامت الله دانشیان و اجرای گروه كر، به دغدغه های فرهنگی و هنری و انگیزه های مبارزاتی شاعر این سرود می پردازد، این ترانه با اوج گیری انقلاب همراه آزادی زندانیان سیاسی از زندان كه در فواصل مختلف سال ۵۷ رخ داد، به میان مردم آورده شد و زمینه همگانی شدنش را فراهم نمود. بخش پایانی این كتاب هم درباره سرود «برادر بی قراره» بعنوان آموزه های اصیل موسیقی ایران، و روایتگر فصلی تازه و اولین هدیه اهالی موسیقی سنتی به انقلاب و مردم انقلابی است.


منبع:

1398/11/16
23:19:12
5.0 / 5
4338
تگهای خبر: بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ