در گفت وگو با پرسی بلاگ اعلام شد

كروناویروس هنوز به ایران نرسیده

كروناویروس هنوز به ایران نرسیده

پرسی بلاگ: رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آخرین وضعیت بروز كروناویروس در خاورمیانه و همین طور اقدامات مراقبتی ایران مقابل این بیماری را تشریح نمود.


دكتر كیانوش جهانپور در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بروز كروناویروس در خاورمیانه اظهار داشت: این ویروس در خاورمیانه تنها در امارات متحده عربی مشاهده و موارد مبتلاشدن به آن تایید شده است.
وی اصرار كرد كه تا شامگاه چهارشنبه 9 بهمن ماه، هیچ یك از موارد مشكوك به كروناویروس در كشور ما به این بیماری مبتلا نبودند و باتوجه به نتایج آزمایشات، این افراد از مراقبت بهداشتی خاص، خارج شدند.
جهانپور با تاكید بر اینكه كلیه اقدامات مراقبتی و غربالگری در مبادی ورودی كشور با تمام امكانات لازم ادامه خواهد یافت، اضافه كرد: البته بدیهی است كه هیچ اقدام قطعی برای مقابله كامل با انتشار این ویروس در هیچ كجای دنیا وجود خارجی ندارد و همه اقدامات انجام شده و مراقبت های در حال انجام برای كند كردن ورود، محدود كردن انتشار و كاهش شیوع احتمالی است.
وی باردیگر اصرار كرد كه كلیه مبادی مرزی شامل هوایی، زمین و دریایی تحت پوشش اقدامات مراقبتی و غربالگری قرار دارند و با موارد مشكوك به این بیماری در چارچوب دستورالعمل برخورد می شود.




منبع:

1398/11/10
11:06:03
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: اطلاع رسانی , بیماری , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ