اخطاریه هواشناسی استان مركزی؛

كاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای استان مركزی

كاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای استان مركزی

پرسی بلاگ: ایسنا/مركزی سازمان هواشناسی استان مركزی با صدور اطلاعیه ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش برف از ساعات ظهر چهارشنبه تا بامدادان پنجشنبه در این استان آگاهی داد.


در این اطلاعیه آمده است: با عبور سامانه بارشی دمای هوا بتدریج بین ۵ تا ۱۰ درجه در سراسر استان كاهش خواهد یافت و سرمای هوا حداقل تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد یافت.
سرمای هوا حداقل تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد یافت و اثرات این تغییرات دمایی، اختلال در تردد جاده ها به ویژه جاده های كوهستانی و گردنه ها( به ویژه گردنه زالیان و قاقان در شهرستان شازند و گردنه نقره كمر در محور فرمهین به تفرش) و بعضی از معابر شهری بدلیل بارش برف و یخبندان و كاهش دید و مه آلودگی در مناطق مستعد خواهد بود.
افزایش مصرف حامل های انرژی و یخ زدگی و سرمازدگی بدلیل كاهش دما از دیگر اثرات این كاهش دمایی عنوان شده و آمادگی دستگاه های اجرایی و امداد رسان، احتیاط در تردد، تجهیز به تجهیزات زمستانه و اجتناب از سفرهای غیرضروری، مصرف بهینه انرژی در همه بخش ها، تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها سفارش شده است.
این سازمان همین طور به كشاورزان سفارش كرده است كه با توجه به این كه فرصت بیمه باغات و به ویژه بیمه محصولات و كشت های زراعی پاییزه به غیر از كلزا یك ماه تمدید شده است، هرچه زودتر نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی اقدام نمایند، البته به شرطی كه حادثه رخ نداده باشد چونكه اگر بیمه پس از حادثه صورت گیرد، غرامت به آنها تعلق نمی گیرد.
گلخانه داران، دامداران و مرغداران در چند روز آینده حتما نسبت به تامین سیستم های گرمایش و پوشش كامل توجه ویژه داشته باشند تا مشكل سرمازدگی به ویژه در شب ها خسارت وارد نكند.
توجه به یخ آب باغات و مزارع یونجه بمنظور كنترل آفات خاكزی، هدایت هرزآب ها و آب های سطحی به اراضی بالادست قنوات جهت ذخیره بندهای خاكی و سدها و مواظبت از محصولات در انبارها بمنظور جلوگیری از یخ زدگی آنها از دیگر سفارش های این سازمان به كشاورزان است.




منبع:

1398/11/02
14:40:27
5.0 / 5
4635
تگهای خبر: سیستم , محصولات , هدایت , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ