معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی:

گواهی نامه مهارت، مرز نمی شناسد و اعتبار جهانی دارد

گواهی نامه مهارت، مرز نمی شناسد و اعتبار جهانی دارد

به گزارش پرسی بلاگ ایسنا/قم رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور اظهار داشت: گواهی نامه مهارت، مرز نمی شناسد و در هر نقطه ای در جهت اشتغال اعتبار جهانی دارد.


علی اوسط هاشمی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش فنی و حرفه ای استان قم در خانه معلم با اشاره به جایگاه معنوی قم عنوان كرد: در این شهر باید مدیرانی تربیت شوند كه پاك ترین و سالم ترین افراد باشند. انتظار ما از مدیران قم الگو قرار گرفتن در كشور است.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: در پهنه جغرافیایی مهمی چون ایران اسلامی زندگی می نماییم و انتظار دیگری از مسئولان در این كشور وجود دارد، آنها باید نمونه و الگویی از مدیران ناب و اصیل باشند و هر روز اخبار زیبایی را جاری كنند.
وی بیان كرد: اگر معرفت در حوزه مسئولیت داشته باشیم و با عشق به مردم و توكل به خدا، كار كردیم پایانش، عزت است و اگر به عشق قدرت قدم برداشتیم، انتهای آن فانی است و به سعادتی ختم نمی گردد.
هاشمی عنوان كرد: تشییع شهید سلیمانی بعنوان یك فرد نظامی با این عظمت و تجلیل جهانی، نشان داد كه باید آنقدر عزیز باشیم كه مردم با اشتیاق به سمت ما بیایند و در وداع با ما نیز اشتیاقی به این عظمت نشان دهند.
وی اظهار نمود: مدیر فنی و حرفه ای قم، بیشتر از ده سال در قم بوده است و در این مدت به دستاوردهای مهمی در آموزش و مهارت آموزی دست یافته است، به نظر من جابه جایی های كوتاه مدت مدیریتی، یك لطمه است و باید بستری ثابت برای كارآمدی فراهم نمود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور اشاره كرد: نگاه به سرمایه انسانی باید فراتر از نگرش های جناحی و سیاسی باشد و با تاكید بر خرد جمعی باید امور را پیش برد.
وی در مورد اهمیت مهارت آموزی اشاره كرد: با مهارت می توان معجزه كرد و هنر آفرید، انسان محور توسعه است و معادن و نفت و دریا بدون حضور این انسان، محوریتی برای توسعه ندارند، اگر نگرشی انسانی تر به افراد در پیشرفت و توسعه داشته باشیم می توانیم رشد نماییم.
هاشمی اظهار داشت: در موضع مهارت می توان اثری بزرگ خلق كرد تا بشریتی از نعمت آن برخوردار باشد، این نگاه باید در سرمایه انسانی نهفته باشد تا بتوان با رفاقت و رقابت، به تعالی رسید و رقابت به معنای ربودن و زدودن نیست بلكه بودن در موضع صلاحیت است.
وی ادامه داد: باید سنجش مهارت و استانداردها را به كار بگیریم و به صلاحیت ها فكر نماییم و به مهارت انسان بیندیشیم و برای آن برنامه ریزی نماییم و اگر با این نگرش به سرمایه نگاه كردیم تولید ثروت برای سعادت و رفاه بشریت، كاری دشوار نیست.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور عنوان كرد: باید به سمت خلق ثروت پیش رویم تا مشكلات اقتصادی كشور را رفع نماییم در این راه باید در همه ارگان ها باید به جذب نیروی ماهر توجه گردد.
هاشمی اظهار نمود: بتازگی تفاهم نامه ای با كل مناطق آزاد داشتیم، هیچ شهروند مناطق آزاد نباید بدون مهارت باشد و باید نظم و قائده پذیری را به جریان بیندازیم، شعار "هر ایرانی یك مهارت" باید به زودی در كشور تحقق یابد.
وی اشاره كرد: در قم بعنوان یك جهان شهر با یك میلیون و 200 هزار جمعیت از 110 ملیت، باید چتر مهارت را بگسترانیم و 200 هزار نفر را پوشش دهیم، باید به این سمت برویم كه هر طلبه، هر سرباز و هر فردی یك مهارت فراگرفته باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بیان كرد: كار، قداستی باارزش دارد و وقتی با مهارت آمیخته می شود خلق كننده است، خداوند بزرگترین خالق است و اسباب عزت و كرامت انسانی را به زیبایی خلق كرده است.
وی اظهار داشت: باید به توانمندی انسان بیندیشیم، این استعداد نهفته در انسان در راه توانمنند سازی و ماهر شدن به شكوفایی می رسد، انسان با مدرك، ماهر نمی گردد بلكه انسان ماهر گره از گره های روزگار می گشاید و در صنایع و صنف دست یه خلاقیت می زند.
اوسط هاشمی افزود: مهارت آموزی، حركتی در جهت خوداشتغالی است و نقش پیشتازی در مهارت با استفاده از باورها و اعتقادات دینی اهمیت دارد و انسان دارای مهارت، بسیار قیمت و ارزش والایی دارد.
وی اشاره كرد: قم باید پیشتاز ارتقای وزن اجتماعی مهارت در كشور باشد و این پیشتازی به شایستگی از آن قم است. چونكه از نظر معنوی دارای طرفیت های فراوانی است باید قداست كار را در نظام اداری با ارزش داری انسانی خلاق و با مهارت و اجتماعی كرن مهارت و با روی آوردن پیشتازان در عرصه معنویت و معرفت و دین، تبیین نماییم و با خرد جمعی آنرا توسعه دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور عنوان كرد: شركای ما در بخش خصوصی، بازوران فنی و حرفه ای است، یبیش از 60 درصد سهم بانوان در آموزش آزاد است كه در جهت اشتغال فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: گواهی نامه مهارت، مرز نمی شناسد و در هر نقطه ای اعتبار جهانی دارد؛ با مهارت آموزی باید مشكل بیكاری در كشور را ریشه كن نماییم و با تاكید بر توان انسانی و حمایت دولتی در راه گام برداریم و در موضع مسئولیت بهترین خادم باشیم.




منبع:

1398/11/01
21:45:11
5.0 / 5
4727
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , انسانی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ