مهر منتشر می كند؛

رونمایی از برند ملی گردشگری در هیاهوی هجمه ها مقابل ایران

رونمایی از برند ملی گردشگری در هیاهوی هجمه ها مقابل ایران

پرسی بلاگ: بعد از سال ها كوشش برای تهیه برند ملی گردشگری مقرر است رونمایی از این برند، در حاشیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی صورت گیرد تا بتوان با كمك آن، هجمه های ضدایرانی را تا حدودی خنثی كرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حتما اگر همین امروز از هر گردشگری خارجی پرسیده شود ایران را با چه چیزی می شناسند، هر كدام یك چیزی بگویند؛ از هجمه هایی كه مقابل ایران توسط رسانه های معاند شده تا اتفاقاتی كه برای آن افتاده است. گاهی هم ممكنست بین افرادی كه به ایران سفر كرده اند، خاطره ای مانده باشد كه با آن ایران را بشناسند؛ مانند میهمان نوازی یا سوغات و غذاهای ایرانی.
شاید اگر جستجویی در چگونگی معرفی ایران از طرف تورگردانان و فعالان گردشگری صورت گیرد، مشاهده شود كه هیچ كدام برند ملی را برای معرفی گردشگری ایران ندارند و با هر آنچه كه تصور می كنند یك توریست می پسندد، ایران را معرفی می كنند. درحالی كه برند، یك واژه تصویر و یا یك شعاری است كه هر كسی به محض شنیدن، باید همان را به ذهن بیاورد؛ اتفاقی كه درباره گردشگری كشورهای دیگر می افتد و مثلا با شنیدن نام كشوری مانند مالزی، چین یا تركیه همان برند یا شعار ملی به ذهن متبادر می شود. برندی كه این روزها تدوین آن با جوسازی های منفی مقابل ایران بیشتر از پیش خودنمایی می كند و ضروری به نظر می آید. این برند آن طور كه مسئولان معاونت گردشگری در وزارت میراث فرهنگی اعلام نموده اند، نظرات متخصصان و فعالان گردشگری را همراه دارد و حالا قرار نیست مانند زعفران و یا فرش كاشان مدت كوتاهی عمر كند.
در سال ۹۳ رحمانی موحد معاون وقت گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفته بود زعفران را بعنوان برند ملی گردشگری معرفی می نماییم. در واقع بیشتر از سه دهه است كه برای تهیه یك برند ملی تلاش می شود اما هر بار این برند مورد اقبال قرار نمی گیرد. حتی چندین بار نشست هم اندیشی و همایش هم انجام شد و سید محمد بهشتی نیز داعیه دار آن شد تا بتواند این برند را تهیه نماید.
برنامه ریزی برای پروژه ایجاد برند ملی گردشگری در بازه زمانی یك ساله، از مهرماه ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۸ صورت گرفت و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شد. این دفعه مقرر است باردیگر برندی معرفی شود كه هنوز از جزئیات آن خبری نیست. جز این كه تاكید شده نظر همه اساتید و فعالان گردشگری برای تهیه آن، گرفته شده است.
در این باره زاهد شفیعی مدیركل آموزش و مطالعات گردشگری و مدیر پروژه برند گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: برند یك نوع ابزار بازاریابی و متمایزسازی است. خروجی این برند باید نشان دهنده هویت گردشگری ایران باشد. هم اكنون، فاز مطالعاتی و سند استراتژی برند ملی تمام شده است. هویت بصری آن نیز در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی رونمایی خواهد شد. این برند باید یك شعار و شمایل كلامی و بصری باشد. مطالعات آن از سال قبل انجام شده و الان به این مرحله رسیده ایم كه برندی مبتنی بر شناخت عمیق صاحب نظران باشد.
وی درباره اقدامات بعدی برای عرضه این برند در سطح داخلی و خارجی اظهار داشت: در فاز دوم، بحث استانداردسازی زنجیره گردشگری را بر طبق برند داریم و جریان سازی و تبلیغات عرضه برند نیز در گام بعدی خواهد بود. مراحل ساخت، مدیریت و عرضه برند یك زنجیره به هم پیوسته است. ما تلاش نموده ایم از همه تشكل های گردشگری و فعالان این عرصه، نظر و پیشنهاد بگیریم. مدل عرضه و بهره برداری از برند رسمی گردشگری را نیز تدوین كرده ایم. بخشنامه پشتیبانی از برند را نیز تصویب می نماییم.
مدیر پروژه برند گردشگری درباره اینكه چرا برندهای پیشین هیچ كدام نتوانسته اند عمر طولانی داشته باشند، اظهار داشت: شاید آنها در واقع یك لوگو بوده اند تا برند! و یا اینكه یكی از خلاءهای نداشتن ریشه های هویتی در تدوین برند بوده باشد.
به گفته شفیعی مقرر است طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن، همزمان با سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری كه این دفعه با صنایع دستی نیز تركیب شده، از برند ملی گردشگری طراحی شده توسط آنها رونمایی شود. برندی كه شاید بتواند اقبال عمومی را به همراه داشته باشد و بتوان آنرا در سطح جهانی نیز مطرح كرد!


منبع:

1398/10/30
13:42:36
5.0 / 5
4355
تگهای خبر: آموزش , بازار , بین المللی , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ