شهرداری تهران ملزم شد؛

نصب تابلوی راهنما برای كتاب فروشی ها

نصب تابلوی راهنما برای كتاب فروشی ها

پرسی بلاگ: اعضای شورای شهر تهران با رأی خود شهرداری تهران را ملزم كردند كه تابلوی راهنما برای كتاب فروشی های پایتخت نصب كند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، صبح امروز بررسی یك فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای راهنمایی ناشران و كتاب فروشان در تمامی سطح شهر» در دستور كار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و محمد جواد حق شناس بعنوان پیشنهاد دهنده این طرح اظهار داشت: سالیان درازی است كه ناشران در سطح شهر تهران فعالیت می نمایند اما كاهش تیراژ كتاب ها و همین طور كاهش میزان مطالعه موجب كم رونق شدن بازار كتاب فروشی ها و ناشران شده است.
وی با اشاره به پدیده انتشار كتاب های قاچاق اظهار نمود: جامعه ناشران از شورای شهر تقاضای همكاری دارند و دیدید در هفته كتاب گردی، فرصتی برقرار شد تا با ناشران صحبت نماییم كه آنها نیز باردیگر درخواست نمودند كه شهرداری نسبت به شناسایی كتاب فروشی های پراكنده پایتخت اقدام نمایند و اهتمام داریم كه با این مبادرت به عابران پیاده بگویم كه در محل های شما هم كتاب فروشی و پاتوق فرهنگی وجود دارد. بنا بر این پیشنهاد می شود كه شهرداری تهران با مشخص كردن كتاب فروشی و یا ناشران هر منطقه به این قشر فرهنگی كمك نماید.
زهرا صدراعظم نوری در مخالفت با یك فوریت این طرح با بیان این كه نصب تابلوهای راهنما در شهر نیازمند سازوكار مناسب می باشد اظهار داشت: اگر ما تنها تابلوی یك صنف را نصب نماییم اساسا سبب اعتراض دیگر صنوف هم می شود بعنوان مثال سینماداران نیز می توانند بگویند كه برای معرفی آنها شهرداری نیز تابلوهای راهنما نصب كند و جای سوال است اگر در یك معبر چند كتاب فروشی وجود داشته باشد چه كنیم؟ آیا فكری به حال اغتشاش بصری اندیشیده شده است و آیا سازوكار نصب تابلوهای راهنما مشخص شده است؟
در ادامه حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران نیز با بیان این كه با مطرح شدن این دست از طرح ها آن هم به فوریت كم كم كلمه فوریت معنای خودرا از دست خواهد داد، اظهار داشت: در سال 94 مصوبه ای در شورا داشتیم كه شهرداری تهران را به نصب تابلوهای راهنمایی ملزم كرده است.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر به یك فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای راهنمای ناشران و كتاب فروشی ها در سطح شهر» رأی مثبت دادند.





منبع:

1398/10/29
15:46:50
5.0 / 5
4521
تگهای خبر: بازار , شهرداری , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ