آگهی تندگویان نسبت به افزایش مهاجرت اجتماعی جوانان

آگهی تندگویان نسبت به افزایش مهاجرت اجتماعی جوانان

پرسی بلاگ: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به افزایش مهاجرت اجتماعی جوانان آگهی داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محمد مهدی تندگویان در نشست «بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی ایران در دهه چهارم» كه از طرف دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به اینكه تمام مسائل نظریه جامعه را كه امروز مطرح می شود به شكل ملموس و عینی در میان جوانان می بینیم، اظهار نمود: این مساله بسیار نگران كننده است.
وی با انتقاد از اینكه مهاجرت نخبگان در كشور از مدتها پیش شروع شده است، اضافه كرد: مهاجرت جوانان بر دو نوع مهاجرت علمی و مهاجرت اجتماعی است كه امروز مورد دوم هم به شكل ملموسی افزایش یافته است.
ایشان سپس اشاره كرد: با این روند در آینده تنها قشری در كشور باقی می ماند كه به جز شبكه های اجتماعی پایگاه دیگری ندارند و بدین سان نه تعهد را می آموزند و نه به نظام خانواده پای بند هستند. با دور شدن فرزندان ما از ارزش های خانواده، عدم مهارت فنی آنها و ضعف آموزش و پرورش، افزایش مهاجرت اجتماعی دور از ذهن نخواهد بود.
معاون امور جوانان در ادامه با ابراز امیدواری برای تغییر شرایط كنونی اشاره كرد: شواهد نشان دهنده این است كه جوانان نیز به دنبال راه خروجی از این ماجرا هستند. برای مثال خیلی از تشكل های جوانان در تلاش هستند با ورود به مدارس در جهت استعدادیابی دراین زمینه كمكی كنند هر چند فضای حضور در آموزش و پرورش بسیار بسته است امیدواریم با وجود تمام اتفاقات و با كمك نسل جوان بتوانیم تحولی را با ساختار جدید در جهت ترویج فرهنگ شكل دهیم.




منبع:

1398/10/25
20:03:09
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ