با یاد و خاطره شهید سلیمانی؛

محفل شعر نگین سلیمانی انجام شد

محفل شعر نگین سلیمانی انجام شد

پرسی بلاگ: محفل نگین سلیمانی از محافل چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شعرخوانی شاعران كشور اجرا شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محفل «نگین سلیمانی» از محافل چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر روز گذشته جمعه ۲۰ دی همزمان با هفتمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با شعرخوانی شاعران كشور در گلزار شهدای كرمان اجرا شد.
در این محفل نادر بختیاری، سعید بیابانكی، حامد حسین خانی، سید سكندر حسینی، احمد شهریار، حامد عسكری، سید احمد علوی، محسن كاویانی، علی محمد مؤدب، محمدحسن نعمتی و برخی از شاعران استان كرمان شعرخوانی كردند.
در آغاز این محفل، پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محفل شعرخوانی «نگین سلیمانی»، به شرح زیر قرائت شد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله لایضیع اجر المومنین
این روزها، شاهد شكوه حماسه ایرانی هستیم. ایران و ایرانی در سوگ سردار رشید خود می گرید و می خروشد. از ذرات خون پاك او، قطرات اشك است كه بر گونه ها می ریزد و با ناله های آتشین، با اسطوره های مقاومت عهدهای تازه می بندد.
به راستی باردیگر وطن جوان شده است. از دم مسیحایی او كه ققنوس وار از خاكستر سوخته برخاست و همگان را بر خوان خونین خود نشاند، طعنه ها و كینه ها را زدود و مهر و همدلی را بر سفره ایرانی آورد. و اینك شاعران نكته سنج در چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گرد آمده اند تا روایت مشتاقی كنند و با نوای طبع حزین، در خزان هجران گل بسرایند و عهد وفا را تغزل كنند.
از تمامی برگزاركنندگان محفل «نگین سلیمانی» صمیمانه قدردانی می كنم و به مردمان كریم و حاج قاسم پرور كرمان كه حالا قهرمان ایران در خاك آن دیار آرمیده است، درود می فرستم.»
در قسمتی از این محفل، فاطمه سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طی تماس تلفنی كه به صورت زنده برای حاضرین پخش گردید، ضمن تاكید بر انتقام خون شهدای محور مقاومت، از جشنواره شعر فجر برای برگزاری این محفل تشكر و قدردانی كرد.
در اختتام این برنامه، شاعران حاضر در محفل با نثار تاج گل بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به مقام این سردار بزرگ و یاران شهیدش ادای احترام كردند.


منبع:

1398/10/21
19:51:07
5.0 / 5
4476
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ