شماره جدید نشریه راه به مدیر مسئولی وحید جلیلی منتشر گردید

شماره جدید نشریه راه به مدیر مسئولی وحید جلیلی منتشر گردید

پرسی بلاگ: جدیدترین شماره مجله فرهنگی اجتماعی راه به مدیر مسئولی وحید جلیلی و سردبیری سعید خورشیدی منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، جدیدترین شماره مجله فرهنگی اجتماعی راه به مدیر مسئولی وحید جلیلی و سردبیری سعید خورشیدی با آثار و گفت وگوهایی از حسین كچوئیان، علیرضا شجاعی زند، مرضیه هاشمی، محمد سرشار، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، علی غمامی، نعمت الله سعیدی، وحید جلیلی و دیگر نخبگان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منتشر گردید.
اغتشاشات اخیر در كشور، تحلیل بازنمایی خانواده ایرانی در تولیدات صداوسیما، اربعین، سیل، افول آمریكا، علوم انسانی، روایت پیشرفت و گام دوم انقلاب موضوعات پرونده های این شماره راه هستند. وحید جلیلی در سرمقاله مجله با عنوان «ستادهای چاق و صف های قبراق» چالش های اخیر جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه مدیریت فرهنگی را تبیین كرده است.
برخی از عناوینی كه در این شماره به چشم می خورد عبارت است از: «نه گرداب آشوب، نه گرداب سكوت» «درخت انقلاب و آفت دوقطبی ها» «جوانگرایی به شرط تجربه نگاری» «صدا و سیما گاهی فراموش می كند...» «مادران پشت جبهه ۹۸» «سیل در خانه نظریه گسست اجتماعی» «امداد آمریكایی؛ تبعیض نژادی، تغییر جمعیتی» «فاطمیون از هرات تا پلدختر» «غنی سازی انسان در نیروگاه كهنز» «آسیب شناسی جامعه شناسی» و...
همچنین در این شماره یك گزارش از نشستی مبسوط درباره اغتشاشات اخیر خواهید خواند و با راه كارهای كاهش فشار اقتصادی و روانی بر مردم كه توسط تعدادی از كارشناسان اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای ارائه شده است آشنا می شوید.
احسان صفرزاده، تحلیل گر مسائل جهان اسلام هم در چارچوب یادداشتی، از منظری بدیع به فصل مشترك آشوب های اخیر عراق و ایران می پردازد.
اما مفصل ترین پرونده راه ۶۴ با عنوان «یاری گری» درباره سیل و تعاون اجتماعی شكل گرفته حول آن است. گفت وگویی با مرضیه هاشمی كه به مقایسه نحوه مواجهه با سیل در دو جامعه ایران و آمریكا می پردازد و نیز مقالاتی از دكتر مجتبی نامخواه، دكتر سید مجید امامی و همین طور نگاهی به خاطرات آنها كه در امدادرسانی به سیل زده ها حضور داشته اند تنها قسمتی از این پرونده است.
نگاهی به «بازنمایی خانواده ایرانی در رسانه ملی» هم محور اصلی پرونده نقد و بررسی صدا وسیما را تشكیل می دهد. عنوانی كه برای این پرونده انتخاب شده «دانشگاه عمومی» است. در این بخش، تحریریه مجله گفت وگویی مبسوط با محمد سرشار، مدیر شبكه پویا و نهال را تهیه كرده است. همین طور مجموعه یادداشت هایی از فعالان تربیتی در این پرونده انتشار یافته است كه راه كارهایی را كه این عده برای نقش آفرینی بیشتر در عرصه تربیت و خانواده پیش روی رسانه ملی قرار داده اند. دكتر محسن اصغری نكاح، دكتر حسین باغ گلی، حجت الاسلام جمال زاده و... هر یك با یادداشت های جداگانه به این مورد پرداخته اند.
راه ۶۴، در پرونده ای كوتاه به بحث حكمرانی قضایی پرداخته و از اولویت ها و سازوكارهای تحول در قوه قضائیه سخن گفته است.
پرونده علوم انسانی آخرین پرونده این شماره راه است. در این بخش، حجت الاسلام پارسانیا در گفتاری به این پرسش پاسخ می دهد كه اگر مطهری امروز بود، چه دغدغه و مساله ای داشت؟ اما مفصل ترین مطلب این پرونده گفتگویی خواندنی است با دكتر علی رضا شجاعی زند، درباره لطمه شناسی جامعه شناسی و جامعه شناسان در ایران. رضا زاده محمدی نیز در یادداشتی اهداف ناگفته فراگیر شدن ادبیات روانشناسی در فرهنگ عمومی واكاوی كرده است.
شصت و چهارمین شماره مجله فرهنگی تحلیلی راه، به مدیر مسئولی وحید جلیلی و سردبیری سعید خورشیدی در ۱۷۰ صفحه، را از مراكز توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر كشور و همین طور از مركز پخش به آدرس زیر می توان تهیه كرد. درس مركز پخش: آدرس: تهران-بلوار كشاورز-خیابان ۱۶ آذر-نبش خیابان نصرت-شماره ۶۰


منبع:

1398/09/17
21:23:22
5.0 / 5
4326
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , انسانی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ