مدیركل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست:

قانون حفاظت از خاك، قانونی مترقی است

قانون حفاظت از خاك، قانونی مترقی است

به گزارش پرسی بلاگ مدیركل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: طبق قانون حفاظت از خاك، سازمان حفاظت محیط زیست مكلف است تا آلودگی و عوامل آلوده كننده خاك را شناسایی و با آنها برخورد كند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی مریدی اظهار داشت: پس از حدود ۱۰ سال پیگیری مستمر سازمان حفاظت محیط زیست، قانون حفاظت از خاك خرداد ماه ۹۸ به دولت ابلاغ گردید.
مدیركل دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: خاك یك منبع پایه ای است كه در كنار آب و هوا در سلامت و امنیت غذایی كشور اثرگذار است كه با تصویب قانون تا حد زیادی از آن مرتفع می شود.
وی در مورد قانون حفاظت از خاك و كلیات آن خاطرنشان كرد: قانون از دو قسمت فرسایش و حفاظت فیزیكی از خاك و آلودگی خاك تشكیل شده كه به ترتیب به سازمان جهاد كشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست محول شد و در این قانون بیشتر فعالیت ها و صنایع مشمول نظارت سازمان محیط زیست است.
مریدی، نبود قانون حفاظت از خاك را یكی از علل فرسایش زیاد خاك در كشور دانست و افزود: یكی از علل فرسایش بیش از اندازه خاك در كشور ما نبود قانون تا كنون بود كه منجر به از بین رفتن تالاب ها و مراتع می شود كه امنیت غذایی و منابع طبیعی را به مخاطره می اندازد.
مدیركل دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: طبق این قانون سازمان محیط زیست مكلف است تا آلودگی و عوامل آلوده كننده خاك را شناسایی و با آنها برخورد كند و آلوده كننده به جز جریمه ای كه باید پرداخت كند هزینه رفع آلودگی هم بپردازد.
او در آخر ضمن تشكر از نمایندگان اظهار داشت: این قانون، یك قانون مترقی و جامع است و از نمایندگان به علت تصویب این لایحه تشكر می كنم و خوشحالم كه جامعه ما به بلوغ محیط زیستی رسیده كه از خاك پاسداری می كند.



1398/09/14
13:15:16
5.0 / 5
4691
تگهای خبر: اطلاع رسانی , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ