به همت انجمن علمی پژوهش های هنری ایران صورت می گیرد

تجلیل از كارهای ادبی و فرهنگی رضا كاظمی در خانه گفتمان شهر

تجلیل از كارهای ادبی و فرهنگی رضا كاظمی در خانه گفتمان شهر

پرسی بلاگ: آیین بزرگداشت ربع قرن كارهای ادبی و فرهنگی رضا كاظمی از طرف انجمن علمی پژوهش های هنری ایران و نشر مهر نوروز، ناشر آثار رضا كاظمی در خانه گفتمان شهر انجام می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، در این مراسم ضمن معرفی آثار ادبی رضا كاظمی در حوزه شعر و داستان، كارهای هنری اش نیز بررسی می شود. وی در كنار فعالیت ادبی، در زمینه هنر (خوشنویسی، نقاشی، نقاشی-خط، و ساخت) نیز فعالیت می كند و نمایشگاه های مختلفی دراین زمینه در ایران و خارج از ایران برگزار كرده است.
از رضا كاظمی تا كنون ۱۹عنوان كتاب (مجموعه شعر، مجموعه داستان، و نثر ادبی) توسط ناشران داخلی و خارجی منتشر و خیلی از آثار وی به سایر زبان ها ترجمه شده است و بعضی از آثار انتشار یافته وی برنده جایزه های معتبر ادبی شده است كه از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره كرد:
- مجموعه شعر یك سبد خاطره، یك سینه حرف، برگزیده اولِ كتابِ سالِ شعر جنگ سال ۱۳۸۵
- مجموعه شعر پابرهنه تا ماه، برگزیده ی دوم كتابِ سالِ شعر جنگ سال ۱۳۸۷
- مجموعه شعر بانوی قصه های مادر، شعر بلندِ به هم پیوسته/ نامزد دریافت جایزه یك رُبع قرنْ ادبیات جنگ سال ۱۳۸۴
همزمان با این مراسم، جلسه نقد و معرفی كتاب «دیدار و گپ و گفتی با فروغ فرخزاد» انتشار یافته توسط انتشارات مهر نوروز انجام خواهد شد. مهر نوروز تا كنون مجموعه داستان های «ته چشم هایش مرگ زل زده بود»، «یك سفر، دو لیوان چای آشغال و مسافری كه شبیه تو بود» و مجموعه شعرهای «قرار بعدی پای گهواره شعرهام»و «یك سبد خاطره، یك سینه حرف» را از رضا كاظمی منتشر نموده است.
در نشست نقد و معرفی كتاب «دیدار و گپ و گفتی با فروغ فرخزاد» هرمز علی پور، فاروق صفی زاده، مینو خانی، بهنام زنگی و سینا بهمنش سخنرانی می كنند.
این مراسم امروز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در خانه گفتمان شهر (وارطان) انجام خواهد شد.


1398/09/11
22:42:36
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: آثار , ترجمه , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ